رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گلستان گفت: درباره اقامه نماز عید قربان در استان با نظر دانشگاه علوم پزشکی اقدام می‌کنیم.

درباره اقامه نماز عیدقربان در استان گلستان با نظر دانشگاه علوم پزشکی تصمیم‌گیری می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام محسن کیایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت 5 مرداد سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه در کشور اظهار داشت: با اینکه مدتی است به علت شیوع بیماری کرونا، نماز جمعه اقامه نمی‌شود اما مأموریت‌های ائمه جمعه نه فقط تعطیل نشده بلکه بیشتر هم شده است.

وی گفت: سرکشی از بیماران در منازل و بیمارستان‌ها، قدردانی از مدافعان سلامت، برگزاری مراسمات مجازی برای متوفیان این ایام و غیره بخشی از اقدامات ائمه جمعه استان در این شرایط است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان افزود: در رزمایش مواسات که رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان امر کردند نیز روحانیت به ویژه ائمه جمعه نقشی موثر و ماندگار داشتند. مرحله دوم این رزمایش در سطح خدمات حوزه‌های علمیه آغاز شده و در نهاد نماز جمعه شهرستان‌ها کارهای بزرگ و زیبایی از سوی امامان جمعه راهبری شد.

وی گفت: اکنون که به علت شیوع بیماری کرونا اقامه نماز جمعه مانند گذشته امکانپذیر نیست، خطبه‌های مکتوب امامان جمعه در فضای مجازی منتشر می‌شود.

کیایی با بیان اینکه 20 نفر به همراه نماینده ولی فقیه در استان، حکم امام جمعه دارند اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در مرکز آق‌قلا نیز نماز جمعه اهل تشیع داشته باشیم که این اتفاق را بعد از پایان کرونا رقم خواهیم زد.

وی درباره نقش محوری ائمه جمعه برای کمک به نیازمندان گفت: مبالغی از سوی بنیاد مستضعفان در اختیار ائمه جمعه قرار گرفته که با هماهنگی سپاه، کمیته امداد و بهزیستی بین نیازمندان توزیع شده است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان درباره اقامه نماز عیدقربان یا عدم برگزاری آن گفت: با توحه به اینکه وضعیت همه شهرستان‌ها قرمز است، برای برگزاری یا عدم اقامه نماز عیدقربان تابع تصمیم و نظر دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس توصیه‌های مسئولان بهداشت و درمان مردم برای شکست دادن کرونا باید توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و علما و روحانیون برای فرهنگ‌سازی در این زمینه وظیفه مهمی برعهده دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار