معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از تعلیق یکی از دفاتر گردشگری این استان در پی مفقود شدن گردشگر زن در جنگل های جهان نمای استان گلستان خبر داد.

آژانس تهرانی اعزام کننده دختر مفقود شده در جنگل‌های گلستان تعلیق شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، «سها رضانژاد» دختر ۲۷ ساله‌ای که روز چهارشنبه ۱۸ تیر ماه سالجاری به همراه یک گروه طبیعتگردی به ارتفاعات جهان‌نما در شهرستان کردکوی در استان گلستان رفته بود مفقود شده است و به رغم تلاش نیروهای امداد و نجات، انتظامی و مردمی برای یافتنش هنوز اثری از او نیست.

علی رفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:هم اینک تا اعلام گزارش مراجع انتظامی و امدادی فعالیت این شرکت موقتا تعلیق شده و با احضار مدیر شرکت در کمیسیون فنی و نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی تمامی جوانب این حادثه تلخ مورد بررسی معاونت گردشگری استان قرار گرفت.

وی تاکید کرد: اطلاعات کافی از سوی راهنمایان تور، مسافران و همسفران این گردشگر دریافت شده است و تا اعلام نظر قطعی و بررسی تمام جوانب امکان لغو دائم فعالیت این دفتر نیست.

به گفته رفیعی همچنین این پرونده توسط مقامات استان گلستان در حال بررسی و پیگیری است.

وی همچنین اعلام کرد: در راستای حمایت از کسب و کارهای مجازی، استارتاپ ها و شرکت های خلاق طرح گردشگری مجازی از روز گذشته در تهران آغاز به کار کرد.

به گفته رفیعی این اقدام در راستای حمایت از بخش خصوصی است تا اشخاص حقیقی و حقوقی حائز شرایط بتوانند گواهینامه کسب و کار گردشگری در فضای مجازی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه این طرح از روز گذشته آغاز شده است، اضافه کرد: با دریافت این گواهینامه متقاضیان می توانند از فعالیت الکترونیکی، اطلاع رسانی، بازاریابی، فروش و استارتاپ ها خدمات خود را در حوزه گردشگری استان بسط و گسترش دهند.

رفیعی اضافه کرد: علاقه مندان برای کسب و کار گردشگری مجازی می توانند مدارک خود را به معاونت گردشگری استان تهران تحویل تا از حمایت های این نهاد بهره مند شوند.

معاون گردشگری استان تهران با بیان اینکه بسیاری از کشورهای گردشگر پذیر این رویکردهای پایدار و کم ریسک اقتصادی را مورد توجه قرار داده اند، تصریح کرد: به علت شیوع کرونا از طریق فضای مجازی بسیاری از تکنولوژی های نوین از طریق درگاه‌های شبکه اینترنتی و مجازی ارائه می‌شود.  

به گفته وی، با شیوع کرونا گردشگری و اقامت هتلی استان تهران شرایط خوبی را سپری نمی کند که توجه به فضای مجازی می تواند تا حدودی خسارت ناشی از بیماری را فعالان این عرصه بکاهد. 

در حال حاضر استان تهران با بیش از ۲۱۰۰ دفتر گردشگری ۴۶ درصد خدمات گردشگری کشور را به خود اختصاص داده است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار