هر ساله چرای آزادانه احشام در جاده های استان باعث ایجاد تصادفات زیادی می شود.

لزوم مدیریت تردد احشام در جاده های استان گلستان

به گزارش گلستان24؛به علت شرایط جغرافیایی استان گلستان در بخش های شمالی این استان و منطقه ی ترکمن صحرا،احشام زیادی نظیر شتر ها به صورت آزادانه در حال چرای  می باشند که این مسئله موجب ایجاد حوادث و مشکلات زیادی برای مردم منطقه و حتی استان شده است.

استان گلستان به علت قرار گیری در شمال کشور منطقه توریستی و گردشگری می باشد و هر ساله تعداد زیادی از مسافرین و گردشگران برای دیدن صحرا،دشت و جنگل های زیبا وبکر به گلستان سفر می کنند و ممکن است این چرای آزادانه احشام در مناطقی از استان برای مسافرین نیز ایجاد خطر کند.

 بارها نیز این موضوع اتفاق افتاده است که رانندگان در ساعات مختلف شبانه روز با شتر ها تصادف و اکثر جان خود را از دست داده اند، از این رو مدیریت این مسئله یکی از نیاز های اساسی جهت ایمن سازی راه ها استان می باشد.

به همین منظور مهندس مصدقی معاونت مدیریت راه های استان گلستان در گفت وگویی با خبرنگار ما گفت:ایمن سازی راه های در حال بهره برداری یکی از وظایف معاونت راهداری جاده ها است

وی با بیان اینکه یکی از موارد ایمن سازی تهیه ونصب انواع علائم افقی و عمودی در سطح راه های  استان می باشد،خاطرنشان کرد:از آنجایی که این علایم زبان گویای جاده های ما برای کسانی که در حال رانندگی هستند می باشد،شخص راننده باید خودش را با محیط اطراف وقف دهد، حال جایی منطقه مسکونی و جایی کریدور عبور حیوانات است.

مصدقی با اشاره به این که جاده های شمال استان محل عبور احشام از جمله شتر ها می باشد،تصریح کرد: برای جلوگیری از تصادفات تابلو هایی به همین منظور نصب شده است تا رانندگان آمادگی لازم را برای عبور ناگهانی احشام در جاده ها داشته باشند و انتظار است تا رانندگان با توجه به این تابلو ها جلوی ایجاد هرگونه حادثه را بگیرند.

معاون مدیریت راه های استان گلستان ضمن بیان این که این اداره وظایفی در خصوص پلاک گذاری برای احشام ندارد،یادآور شد:جهت ایمن سازی راه ها برای ماشین آلات کشاورزی مخصوصا در جاده ها و روستا های که این نوع ماشین آلات زیاد هستند شبرنگ های مثلثی جهت ایمنی و جلوگیر از تصادفات توزیع شده است.

وی در ادامه،اذعان کرد:امکان این که برای احشامی نظیر شتر شبرنگ های گردن آویز تهیه و توزیع شود وجود دارد  منتها باید صاحبان این احشام از طریقه دهیاری ها وشورا های به ادارات ما مراجعه کنند تا ما در حد توان خدماتی جهت ایمن سازی در اختیار آنها بگذاریم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار