با اینکه فرماندار کردکوی پایان مأموریت تیم‌های حاضر را در منطقه جهان‌نما برای یافتن "سها رضانژاد" اعلام کرده اما گفته قرار است از امروز دو تا سه منطقه با حضور یک گروه خبره بازبینی شود.

اعزام یک گروه به ارتفاعات "جهان‌نما" برای یافتن اثری از دختر گمشده؛ لیدرهای گروه در مراجع قضائی پاسخگو باشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از کردکوی، جمعه 20 تیرماه حوالی ساعت 8 و 30 دقیقه بود که گم شدن "سها رضانژاد" دختر 27 ساله‌ای که همراه یک گروه طبیعت‌گردی به منطقه جهان‌نما رفته بودند، اطلاع‌رسانی شد. تیم‌های جستجو و نجات هلال احمر به منطقه اعزام شدند، گروه‌های جستجوگر بیشتر شد اما اثری از فرد گمشده به دست نیامد. آفرودسواران، صخره‌نوردان و گروه‌های محلی هم به کمک نیروی انتظامی و هلال احمر آمدند اما همه تلاش‌ها بی‌نتیجه بود.

پلیس آگاهی استان فرضیه ربایش این فرد را رد کرده، از سوی دیگر کارشناسان هلال احمر نیز می‌گویند تاکنون آثاری مبنی بر اینکه این فرد دچار سقوط از ارتفاع و یا دریده شدن از سوی حیوانات شده باشد یافت نکرده‌اند.

امروز درست 10 روز از آن اتفاق می‌گذرد و هنوز کسی از سرنوشت "سها" خبری ندارد و بسیج همه نیروها و امکانات نیز نتیجه نداده است.

تا اینکه ابراهیم قدمنان فرماندار کردکوی پایان مأموریت گروه‌های حاضر در منطقه جهان‌نما را اعلام کرد ولی ابهامات درباره سرنوشت این دختر 27 ساله همچنان ادامه دارد.

ابراهیم قدمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کردکوی اظهار داشت: تیم‌های عملیاتی هلال احمر، هیئت کوهنوردی، نیروی انتظامی 8 روز در منطقه حضور داشتند و خیلی از نقاطی که احتمال پیدا کردن اثری از این دخترخانم بود را جستجو کردند اما هیچ اثری پیدا نشد.

وی گفت: متأسفانه در این مدت برخی افراد و گروه‌ها نیز بدون هماهنگی به منطقه می‌آمدند که خطراتی برای مجموعه و خودشان داشت و احتمال سوءاستفاده‌هایی هم داده می‌شد. برای همین ما پایان مأموریت را اعلام کردیم و قرار شد جستجو با نظر کارشناسان ادامه پیدا کند.

 

فرماندار کردکوی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرستان ادامه عملیات جستجو را مدیریت و راهبری می‌کند گفت: واقعیت این است که ما اکثر مناطق موردنظر را با کمک کوه‌نوردان و صخره‌نوردها، هلی‌شات و پاراگلایدرسواران جستجو کردیم و هیچ اثری پیدا نکریم اما قرار شد از امروز 30 تیرماه با کمک نیروی انتظامی، هلال احمر و هیئت کوهنوردی برخی از مناطق را بازبینی کنیم.

وی ادامه داد: از امروز یک گروه را به منطقه اعزام می‌کنیم. در روزهای قبل هم از سگ‌های جستجوگر استفاده شده بود با این حال قرار شد از تهران سگ‌هایی آورده شود تا به منطقه بفرستیم.

قدمنان درباره فرضیه‌های مختلفی که درباره سرنوشت فرد گمشده مطرح است، گفت: به‌عنوان فرمانداری هیچ فرضیه‌ای را تأیید یا رد نمی‌کنیم زیرا تاکنون هیچ نشانه و اثری را یافت نکردیم. اگر در بازبینی این دو سه نقطه، اثری یافت نشد سناریوهای دیگر را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این گروه طبیعت‌گردی مرتکب تخلفی آشکار شده است، توضیح داد: به محض اینکه از طریق فضای مجازی از آمدن این گروه از تهران به شهرستان کردکوی مطلع شدیم با آنان تماس گرفتیم و گفتیم وضعیت ما قرمز است و مسافران و گردشگران حق حضور در تفرجگاه‌های شهرستان را ندارند.

فرماندار کردکوی ادامه داد: با این حال این گروه وارد شهرستان شد و لیدر گروه برای گرفتن مجوز به فرمانداری آمد که به شدت با رفتن آنها به جهان‌نما مخالفت کردیم و حتی با دادستان شهرستان هماهنگ شده بود در صورتی که لیدر گروه تمکین نکند، بازداشتش کنیم اما او به ما قول داد گروه را به تهران بازگرداند.

وی گفت: لیدر گروه وقتی از فرمانداری خارج می‌شود با استفاده از خودروهای مردم منطقه خود و گروه را به منطقه‌ رفته و پیاده خود را به منطقه‌ای صعب‌العبور می‌رسانند و متأسفانه این اتفاق رخ می‌دهد.

قدمنان با اشاره به تشکیل پرونده قضائی برای 3 نفر از لیدرهای این گروه طبیعت‌گردی افزود: این افراد باید در مراجع قضائی پاسخگو باشند و الان هم در منطقه و در دسترس هستند.

از امروز قرار شده در دو سه نقطه که قبلا از سوی تیم‌های عملیاتی بررسی و بازدید شده بود بار دیگر جستجوها ادامه داشته باشد تا شاید اثری از فرد گمشده پیدا شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار