معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سلامت مردم خط قرمز استاندارد است.

سلامت مردم خط قرمز استاندارد است

به گزارش گلستان 24 ؛  صبح پنجشنبه در آیین گرامیداشت استاندارد اظهار کرد: استانداردسازی را باید در تمام زمینه‌ها جلو ببریم در خدمات، آموزش و پرورش و آموزش عالی باید استانداردسازی را ترویج کنیم.

وی افزود: باید استانداردسازی را به لایه‌های اجتماعی کشور برده و به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کمک کرده تا استانداردسازی را ترویج و رعایت کنند.

مرندی مقدم بیان کرد: باید رویکرد در استانداردسازی این باشد که واحد تولیدی صادقانه اظهار کنند و این کار حُسن‌ها زیادی دارد و هزینه‌ها را هم برای دولت و بخش خصوصی کاهش می‌دهد.

وی گفت: ما می‌خواهیم بستر پویایی در صنعت و تولید ایجاد کرده و امیدواریم از اعتمادی که قانونگذار و دولت به استاندارد کرده استفاده بهینه کرده و به این اعتماد پاسخ دهیم.

مرندی مقدم بیان کرد: مصوبه‌ای را امسال ابلاغ کردیم و از واحد‌های تولیدی که نمونه می‌شوند، دیگر از واحد‌های آن‌ها نمونه نمی‌گیریم و فقط در سطح بازار از آن‌ها نمونه گیری کرده و بازدید‌های مشاوره‌ای هم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: هر واحد تولیدی هم که آزمون شده و مردودی نداشته باشد از آن‌ها هم نمونه نمی‌گیریم.

مرندی مقدم تصریح کرد: برخی از آیتم‌های آزمون صدور پروانه طولانی مدت است و موقع صدور پروانه چهار ماه طول می‌کشید، اما بخشنامه کردیم که نمونه قبلی بررسی و تا زمان رسیدن پروانه اصلی، پروانه مشروط صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: امروز هیچ جهادی بهتر از اشتغال و تولید برای کشور نیست لذا به این قشر باید اعتماد شود البته باید کیفیت لحاظ شده و سلامت مردم به خطر نیفتد و این امر خط قرمز ما است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار