چهره های فرهنگی ورزشی کشور به اقدام تروریستی آمریکا علیه هواپیمای ایرانی در اسمان سوریه که به فرود اضطراری منجرش واکنش نشان دادند.

اقدم جنگنده های آمریکایی نشان از خوی وحشی گری و روحیه قلدرمابانه است /تهدید هواپیمای مسافربری بار دیگر ماهیت تروریستی آمریکا را نشان داد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از راه دانا؛ جمعه شب گذشته پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان مسیر تهران - بیروت پس از طی حدود ۲ ساعت پرواز بر فراز خاک سوریه مورد تهدید 2 فروند هواپیمای جنگنده آمریکایی قرار گرفت، این اقدام کاهش سریع ارتفاع، دور کردن هواپیما از خطر احتمالی توسط خلبان و زخمی شدن تعدادی از مسافران و در نهایت فرود اضطراری هواپیمای را در پی داشت.این اقدام تروریستی امریکا باعث چهره های فرهنگی و مذهبی کشور شد.

 

نقی زاده: اقدام آمریکا را محکوم می کنیم

اصغر نقی زاده بازیگر فیلم های دفاع مقدس و پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت و گو با دیار آفتاب، در رابطه با اتفاق اخیر، پیرامون تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران گفت: این اقدام را محکوم می کنیم.

اصغر نقی زاده بازیگر فیلم های دفاع مقدس و پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت و گو با دیار آفتاب، در رابطه با اتفاق اخیر، پیرامون تعرض دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه بیان داشت: این اقدام را محکوم می کنم ولی چون هنرمندم و در حیطه خودم اظهار نظر می کنم نمی توانم صحبتی تخصصی در این خصوص انجام دهم.

پنجشنبه شب دو فروند جنگنده آمریکایی برای یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت ماهان در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت کرده و این پرواز را مجبور به فرود اضطراری کردند. این هواپیمای مسافربری که از تهران به مقصد بیروت در حال پرواز بود، در مسیر با مزاحمت دو جنگنده آمریکایی که به هواپیما نزدیک شده بودند، مواجه شد و ناچار با کاهش ناگهانی سرعت در فرودگاه بیروت فرود اضطراری کرد. شماری از مسافران این پرواز پس از فرود، مجروح شده و به مراکز درمانی منتقل شدند.

اقدم جنگنده های آمریکایی نشان از خوی وحشی گری و روحیه قلدرمابانه است

 

سامان پاکباز در گفتگو با  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص  اقدام آمریکایی ها مبنی بر تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی توسط جنگنده های آمریکایی گفت: اقدم جنگنده های آمریکایی در تحت شعاع قرار دادند امنیت هواپیمای ایرانی کاری وحشیانه بود که آن را محکوم می کنیم.

نائب قهرمان پرتاب نیزه پارالمپیک ریو گفت: بدون شک باید مراجع ذی ربط و نهاد های بین المللی این قبیل اقدامات را محکوم کرده تا شاهد بروز چنین اتقاقاتی که سبب به خطر افتادن حیات انسان ها و همچنین از بین رفتن امنیت روانی مسافران یک هواپیمای مسافربری می شود ، نباشیم هرچند در این ماجرا  تعدادی از مسافران دچار آسیب شدند.

 پاکباز گفت: باید پرسید چرا کشوری از هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی خود پرواز کرده، و سبب به خطر افتادن سلامت و جان سرنشین های یک هواپیمای مسافربری  و غیر نظامی می شود، این موضوع تنها نشان از خوی وحشی گری و روحیه قلدرمابانه این کشور دارد که باید این اقدام محکوم شود.

 

تهدید هواپیمای مسافربری بار دیگر ماهیت تروریستی آمریکا را نشان داد

مریم هاشمی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد درباره اقدام تروریستی آمریکا علیه هواپیمای ایرانی اظهار داشت: این اقدام بار دیگر ماهیت تروریستی آمریکای جنایتکار را برملا کرد.

وی اقدام آمریکا در ناامن کردن منطقه با تهدید هواپیمای مسافربری را محکوم کرد و افزود:‌ آمریکا جز ناامنی هیچ دستاورد دیگری برای مردم منطقه نداشته است.

این بانوی ووشوکار قهرمان جهان بیان  داشت: هر زمان اقدامی تروریستی و خلاف قوانین انجام شود باید با آن برخورد شود، چون تجربه نشان داده بدون پاسخ ماندن یک اقدام این چنینی دشمن را گستاخ‌تر می‌کند.

هاشمی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به هر نوع اقدام تروریستی قدرت انتقام را دارد با این حال درصدد است از جایگاه قانونی برخورد کند.

 

آمریکا، نماد تروریست جهانی در منطقه

 

مسعود مصطفی جوکار، نائب قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ ضمن محکوم کردن آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری ایران افزود: حمله جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری  یک تجاوز آشکار است.وی با بیان اینکه تهدید هواپیمایی که مملو از کودکان و مسافران بی گناه است در حقیقت یک جنگ تبلیغاتی است افزود: تهدید کشوری که یکی از ابر قدرت های منطقه است  نشان از سردرگمی و حماقت آمریکایی ها دارد.

جوکار تاکید کرد: دشمن باید بداند که هرگاه بخواهد کوچکترین تعرضی به خاک کشور کند در لحظه ای آن ها را با نابود می کنیم.نائب قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن با اشاره به اقدامات بی اثر آمریکا گفت: تحریم ها و تهدیدها ایران را روز به روز قدرتمندتر کرده و آن ها نتوانستند به عظمت آن خدشه ای وارد کنند.جوکار خاطر نشان کرد: آمریکا بداند اگر دوباره همچین اقدامی کنند و جنگ تبلیغاتی راه بیاندازند باید منتظر حمله ای دردناک باشند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا نماد تروریست جهانی در منطقه است افزود: باید کشورهای منطقه همه با هم متحد باشند تا بتوانند آمریکا و پایگاه های نظامی آن را از بین ببرند چرا که این اتفاق ممکن است برای هر کشور دیگری رخ دهد.

 

آمریکایی ها در تهدید هواپیمای مسافربری ایرانی کارنامه سیاهی از خود برجای گذاشته اند

سلیم جوکار در گفتگو با  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص اقدام جنگنده های آمریکایی در تهدید هواپیمای مسافربری ایران گفت: اقدام اخیر آمریکا چهره این کشور را در جهان امروزی منفورتر و بدون شک سبب واکنش های مختلفی بر علیه این اقدام خواهد شد.جوکار گفت: با روابط دیپلماتیک می توان در جهت ارتباط بیشتر با کشورهای همسایه و خاورمیانه گام برداشته و در برابر این اقدامات همراه با این کشورها واکنش نشان داد.وی افزود: ایرلاین های هواپیمایی کشور می توانند در مقابل چنین اقداماتی واکنش و عملکرد مثبت قانونی نشان دهند.

جوکار گفت: آمریکایی ها در خصوص تهدید هواپیماهی مسافربری کارنامه سیاه از خود برجای گذاشته اند، به گونه ای که با هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آبهای خلیج فارس سبب به شهادت رساندن جمع زیادی از هموطنانمان شد، بنابراین اقدامات انها محکوم است، و مسوولان باید از طریق نهاد های قانونی و بین المللی پیگیر چنین موضوعاتی باشند.جودوکار قهرمان هم استانی در ادامه افزود: از همه مسوولان کشوری خواهانیم که تدبیری اتخاذ کنند که شاهد چنین گستاخی هایی از جانب آمریکایی ها نباشیم و همچنین خطری متوجه مسافران هواپیماها و هموطنانمان نباشد.

وی افزود: شرکت های هواپیمایی در نقاط مختلف جهان با توجه به اینکه یکی از اهداف آنها خدمت رسانی و همچنین جا به جایی مسافر از نقاط مختلف جهان است، باید چنین اقداماتی را محکوم کرده و چاره ای بیاندیشند از طرفی می توانند قطعنامه ای مبنی بر اینکه هواپیماهای مسافربری می توانند آزادانه در حریم هوایی دیگر کشور بدون کوچکترین تهدیدی تردد داشته باشند.

دولت تعرض جنگنده آمریکای را از مجامع بین‌المللی پیگیری کنند

به گزارش دیار آفتاب؛ محمدرضا حاج محمدحسینی کارگردان و مستندساز در گفتگو با ندای تفرش در خصوص تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ۱۱۵۲ شرکت ماهان ایران در خاک سوریه، گفت: این حرکت یک نوع حرکت قلدرمآبانه‌ای است. بنا بر فرمایشات امام(ره) آمریکا یک استکبار جهانی است که این تکبر و غرور را تا امروز حفظ کرده است.

حاج محمدحسینی اظهار کرد: این که کشوری به خود اجازه می دهد که در خاک کشور دیگر به افراد عادی تعرض کند و باعث رعب و وحشت و آسیب دیدن آنها شود چیزی جز استکبار نیست. در واقع آمریکا با این نوع حرکات می‌خواهد هیمنه پوشالی خود را حفظ و عرض اندام کند. در حالی که این حرکت شکست خورده است.

وی با بیان این مطلب که اگر مجامع جهانی بخواهند پیگیری کنند باید حق مردم را مطالبه کنند، افزود: متأسفانه مجامع بین‌المللی درگاهی برای تمایلات مستکبرین و قلدرین جهانی شده است. چراکه به لحاظ مالی و قدرتی از طرف آمریکا حمایت می شوند و بیشترین آرای این مجامع به نفع آمریکا است.

این کارگردان و مستندساز یادآور شد: اگر مجامع بین المللی بخواهند به نفع مردم جهان اقدام کنند باید با عاملان این قضیه به شدت برخورد کنند چراکه بدون دلیل برای مردم رعب و وحشت و آسیب‌های جسمی و روانی ایجادشده است.

حاج محمد حسینی بابیان این مطلب که سازمان‌های متولی داخلی در خصوص این اتفاق، جزئیات و دلایل آن روشنگری کنند، ادامه داد: سازمان‌ها و نهادهای متولی داخلی ضمن روشنگری درباره قضیه و محکوم کردن عاملان آن، پیگیری از مجامع بین‌المللی را رها نکنند.وی خاطرنشان کرد: حتی مسئولین کشورمان می‌توانند با مسئولین بقیه کشورها ارتباط و جلساتی برگزار کنند تا مستکبرین به‌راحتی نتوانند برای مردم جهان رعب و وحشت ایجاد کنند.

 

نهادهای بین المللی مانع اقدامات تروریستی آمریکا شوند

داود عوض زاده گفت: مسلما مزاحمت جنگنده های آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایران با پشت پرده فریب پدافند هوایی سوریه انجام گرفت که در صورت محقق شدن این توطئه، با فاجعه انسانی بزرگی روبرو می شدیم.

به گزارش گلستان ما، داود عوض زاده، قهرمان کشتی آلیش در جهان در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: این اولین باری نیست که شاهد تجاوز نیروهای آمریکایی به خاک و حریم هوایی کشورهای مختلف هستیم؛ نیروهای تروریستی این کشور به بهانه های مختلف با نقض حقوق کشورها در امور مختلف آنها دخالت می کنند و در این خصوص نهاد های بین المللی تنها به تذکرهای خود اکتفا می کنند.وی افزود: ایجاد مزاحمت برای پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی هما و آنهم برای فریب سامانه پدافند هوایی سوریه، یکی دیگر از اقدامات تروریستی مقامات و نیروهای آمریکایی در حق مردم منطقه است که در صورت محقق شدن و بنا به تحلیل های موجود، می‌توانست تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

 

اقدم جنگنده های آمریکایی نشان از خوی وحشی گری و روحیه قلدرمابانه است

سامان پاکباز در گفتگو با  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص  اقدام آمریکایی ها مبنی بر تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی توسط جنگنده های آمریکایی گفت: اقدم جنگنده های آمریکایی در تحت شعاع قرار دادند امنیت هواپیمای ایرانی کاری وحشیانه بود که آن را محکوم می کنیم.نائب قهرمان پرتاب نیزه پارالمپیک ریو گفت: بدون شک باید مراجع ذی ربط و نهاد های بین المللی این قبیل اقدامات را محکوم کرده تا شاهد بروز چنین اتقاقاتی که سبب به خطر افتادن حیات انسان ها و همچنین از بین رفتن امنیت روانی مسافران یک هواپیمای مسافربری می شود ، نباشیم هرچند در این ماجرا  تعدادی از مسافران دچار آسیب شدند.

پاکباز گفت: باید پرسید چرا کشوری از هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی خود پرواز کرده، و سبب به خطر افتادن سلامت و جان سرنشین های یک هواپیمای مسافربری  و غیر نظامی می شود، این موضوع تنها نشان از خوی وحشی گری و روحیه قلدرمابانه این کشور دارد که باید این اقدام محکوم شود.

قهرمان کشتی آلیش در جهان تاکید کرد: اراده خداوند، اقدام شجاعانه کادر پرواز و حضور خبرنگار صدا و سیما در این پرواز، پرده از توطئه امریکایی ها برداشت و مانع توجیحات بی اساس آنها شد.داود عوض زاده با تاکید بر اینکه باید سازوکاری برای جلوگیری از اقدامات خصمانه آمریکا و هم پیمانان آنها اندیشیده شود؛ گفت: بهترین راه حل برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی، خروج نیروهای آمریکایی از منطقه و کشورهای اسلامی است که این خود مستلزم اراده حاکمان منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: این اقدام امریکا، اقدامی تروریستی و‌ با سناریوی از پیش تعیین شده بود تا به واسطه آن هم اقدام تروریستی خود را انجام دهد و پس از آن باعث ایجاد تفرقه بین ملت ایران و سوریه شود؛ لذا می طلبد نهادهای بین المللی به جای تذکرهای توخالی برای جلوگیری از این اقدامات خصمانه آمریکا و هم‌پیمانان آنها تصمیم و اقدامی موثر درنظر بگیرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار