AFC برمبنای پرونده فدراسیون‌های فوتبال آسیا که در روز 29 دسامبر 2019 تکمیل شده سهیمه‌ کشورها در دو فصل آینده لیگ قهرمانان را مشخص و تصویب کرد.

نحوه سهمیه بندی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از افکارنیوز،  AFC برمبنای پرونده فدراسیون‌های فوتبال آسیا که در روز 29 دسامبر 2019 تکمیل شده سهیمه‌ کشورها در دو فصل آینده لیگ قهرمانان را مشخص و تصویب کرد.

اخبار ورزشی- 3+1 بیشترین سهمیه‌ای است که کشوری می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا به دست آورد. این بدان معناست که 3 تیم به مرحله گروهی راه می‌یابند و چهارمین تیم یک کشور باید در رقابت‌های حذفی شرکت کند.

بر اساس معیارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتبارنامه نهایی تیم‌های برای شرکت در لیگ قهرمانان 2021 در ماه دسامبر 2020 (آذر 99) مورد تایید قرار خواهد کرد. این تائیدیه برای لیگ قهرمانان 2022 نیز ماه دسامبر 2021 (آذر 1400) خواهد بود. این اقدام با هدف اطمینان یافتن  AFC از واجد شرایط بودن فدراسیون‌ها و تیم‌ها برای دریافت چنین مجوزی و شرکت در مسابقات صورت می‌گیرد.

همچنین طبقه‌بندی فدراسیون‌های فوتبال آسیا در AFC جهت تعیین سهیمه‌های لیگ قهرمانان به نتایج تیم‌های این کشورها در 4 سال اخیر این رقابت‌ها بستگی دارد که شامل 90 درصد امتیاز ممکن است. 10 درصد امتیاز باقیمانده نیز به موقعیت تیم‌های ملی بستگی دارد.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار