یوسفی، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران گفت: افزایش تولیدات بخش کشاورزی بدون رفع موانع صادرات نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه ضربه سنگینی وارد کرده و خطرآفرین است.

افزایش تولیدات کشاورزی بدون رفع موانع صادرات خطرآفرین است

به گزارش گلستان ۲۴؛ امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تا موانع صادرات رفع نشود، افزایش تولید در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی این بخش نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه ضربه سنگینی به تولیدکنندگان وارد می‌کند.

وی افزود: برنامه‌ها و تکالیف دستوری دولت یا به کشاورز ضربه وارد می‌کند و قیمت‌ محصول در بازار کاهش می‌یابد و یا به بخش تولیدی و صنعتی آسیب رسانده و شاهد قیمت‌های نامتعارف در بازار خواهیم بود؛ و یا برعکس آن شاهد افزایش قیمت‌ تمام شده محصول خواهیم بود که به نفع مصرف کننده نخواهد بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق گرگان ادامه داد: دولت سال گذشته ممنوعیت صادرات رب گوجه فرنگی را اعمال کرد، محصول تولیدی روی دست واحدهای تولیدی ماند و کلی محصول در انبارها دپو شد؛ امسال تا مهرماه صادرات آزاد شده اما مرزها بسته است.

وی با یادآوری اینکه از اسفندماه سال گذشته تاکنون حمل و صادرات مواد غذایی از طریق مرز ریلی و زمینی اینچه برون ممنوع شده است، تصریح کرد: دولت تا دیپلماسی خود را با سایر کشورها به ویژه کشورهای آسیای میانه و مقاصد صادراتی ارتقاء ندهد، افزایش تولید نه تنها اثر مثبت ندارد بلکه مخرب است.

یوسفی متذکر شد: بسیاری از چالش‌های موجود در بخش کشاورزی، حاصل حل نشدن موانع صادراتی و بی‌برنامگی در امر تولید است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار