هیچگونه نظارتی بر پیمانکاری‌ها انجام نمی شود و با توجه به سختی زیاد کار کارگران شاغل درپتروشیمی‌ها در هوای داغ بیش از ۵۰ درجه این دستمزد کارگران واقعاً غیرمنصفانه است.

دستمزد کارگران پتروشیمی ها در گرمای ۵۰ درجه کافی نیست
به گزارش گلستان ۲۴؛ عباس قاسمی منش(رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان بوشهر) در گفتگو با پایگاه خبری کارگرآنلاین گفت: مناطق ویژه اقتصادی زیر نظر کانون شوراهای اسلامی کار کشور نیستند و قوانین مخصوص به خود را دارند. مطالبات امروز کارگران بخش‌های مختلف نفت، مطالبات کارگری و صنفی است. برخی از آنها چند ماه حقوق عقب افتاده دارند. 
 
وی افزود: درحال حاضر پیگیری‌های مقامات استانی و وزارت نفت در خصوص پرداخت مطالبات کارگران ادامه دارد. 
 
قاسمی منش گفت: حقوق کارگران نفت با وضعیت تورم همخوانی چندانی ندارد و کارگران اکثر واحدها نسبت به میزان حقوقشان معترض هستند اما متاسفانه هیچگونه نظارتی بر پیمانکاری‌ها انجام نمی‌شود و با توجه به سختی زیاد کار کارگران شاغل درپتروشیمی‌ها در هوای داغ بیش از ۵۰ درجه این دستمزدها واقعاً غیر منصفانه است. در این هوای گرم استان بوشهر اگر حتی کولر ماشین را هم روشن باشد، احساس خفگی به فرد دست می دهد. 
 
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان بوشهر با تاکید بر اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد نیروهای نفت در کشور غیربومی هستند و از لحاظ آب و هوایی عادت ندارند، گفت: آنها از این راه کرایه خانه و مایحتاج زندگی را برای خانواده می فرستند و دور از خانواده هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار