رئیس اتاق اصناف ایران از تأمین مواد اولیه لوازم خانگی و سرعت در واردات آن خبر داد و گفت: کمبودی در کالاهای اساسی روزمره مردم وجود نداشته و تلاش دولت و وزارت صمت بر تأمین این کالاها است.

تأمین مواد اولیه لوازم خانگی/ دستور واردات ماسک در صىورت کمبود صادر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سعید ممبینی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص وضعیت کالاهای اساسی و عرضه آن اظهار داشت: کالاهای اساسی مورد نیاز روزمره مردم به میزان لازم و کافی وجود داشته و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد. بنابراین واحدهای خرده فروشی و عمده فروشی اصناف، با کمبود کالا روبه رو نیستند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور و وزارت صمت همیشه تلاش کرده که در تأمین کالای اساسی مشکلی ایجاد نشود، گفت: تنها مشکلی که در این مدت وجود داشت تأمین مواد اولیه برخی کالاها از جمله لوازم خانگی بود، که با تدابیر سرپرست قبلی وزارت صمت و گمرک قرار شد مواد اولیه به سرعت وارد شود.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه در تأمین ماده اولیه سایر کالاها نیز مشکل خاصی وجود ندارد، تصریح کرد: نهاده های دامی نیز بر اساس تدابیر حوزه کشاورزی واردات آن به سرعت در حال انجام است. در خصوص ارز این کالاها نیز بانک مرکزی وعده حل این مشکل را داده است.

*اجازه واردات ماسک در صورت کمبود

ممبینی در خصوص تولید ماسک در اصناف نیز خاطر نشان کرد: در گارگاه ها، تولید ماسک به سرعت در حال انجام بوده و کمبودی وجود ندارد. حتی برخی از کارگاه ها با تغییر کاربری اقدام به تولید ماسک کرده تا بتوانند با قیمت مصوب عرضه کنند.

وی افزود: مشکل تأمین مواد اولیه ماسک ( پارچه) حل شده و حتی در صىورت کمبود ماسک، دستور واردات آن نیز صادر شده است. البته در حال حاضر مشکلی نبوده و تلاش کارگارهای صنفی و صنعتی بر تولید و تأمین ماسک مورد نیاز کشور است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار