متوسط دریافتی کارکنان آموزش و پرورش ۵ میلیون ۵۷۰ هزار تومان شد.

افزایش حقوق فرهنگیان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اقتصادآنلاین، جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به دلیل گستردگی شاید تنها دستگاه بزرگ کشور به لحاظ جغرافیایی است که خدمات وسیع به دانش‌آموزان می دهد، اظهار داشت: این دستگاه با اولیا و خانواده‌ها مستقیم درگیر است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان داشت: کار بزرگ دولت در سال ۹۸ افزایش حقوق کارکنان آموزش و پرورش بوده و همیشه کارکنان این دستگاه از تبعیض نسبت به برخی از دستگاه‌ها رنج می‌بردند. متوسط دریافتی کارکنان دولت ۵ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان بوده و متوسط دریافتی کارکنان آموزش و پرورش ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان است و این تفاوت تقریباً برطرف شده است.

انصاری با تاکید بر اینکه یکی از مسائل اصلی این وزارتخانه تامین نیروی انسانی است، گفت:‌ در طول چهار سال اخیر ۱۸۶ هزار مجوز استخدام از محل ماده ۲۸ قانون تاسیس دانشگاه فرهنگیان، جذب دانشجو معلم از طریق کنکور و همچنین تبدیل وضعیت حق التدریسی ها انجام شده است.

 

 

وی ادامه داد:‌ در مقایسه با دوره قبل که ۵۵ هزار مجوز داده شده بود مجوز جذب ۳.۵ برابر افزایش دارد که بیانگر توجه دولت به نیروی انسانی آموزش و پرورش است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار