معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر گونه برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای بسته ممنوع است و از مردم می‌خواهیم در طرح هر خانه یک حسینیه مشارکت کنند تا اجازه ندهیم حتی یک عاشق اباعبدالله الحسین(ع) تب کند.

برگزاری مراسم عزاداری در فضای بسته ممنوع است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز،  علیرضا رئیسی روز سه شنبه در نشست خبری که به صورت آنلاین از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در مورد محرم امیدواریم  عاشقان امام حسین (ع) مراسم عزاداری را بر اساس پروتکل های ابلاغی برگزار کنند و اجازه ندهند که این آرامش نسبی که در کشور حاکم است به سمتی بروند که دوباره شاهد خیز بیماری باشیم.

وی گفت: از مردم می خواهیم مراسم عزاداری محرم را از طریق صدا وسیما و در خانه برگزار کنند. اگر باعث شویم حتی یکی از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) تب کند ما مقصر هستیم. باید در جهت سیاست از سلامت عاشقان امام حسین(ع) فعالیت کنیم.

معاون وزیر بهداشت افزود: میزان استفاده از ماسک روند قابل قبولی دارد از همه می خواهیم به ویژه در وسایل حمل و نقل عمومی مراقب باشند هم استفاده از ماسک مهم است و هم فاصله گذاری و سایر اصول پروتکل های بهداشتی مهم است. هفته های بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم روند بیماری خیز برداشت و میزان بستری و مرگ و میر افزایش پیدا کرد اما با تلاش همکاران در سراسر کشور  و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی باعث شود روند کاهشی شود.

وی ادامه داد: میزان بستری بیمارستانها کاهش پیدا کرده البته وضعیت کشور هنوز سفید و خوب نشده است. تاکید بر این است که ثابت شده جدی گرفتن ویروس و رعایت پروتکل ها ارتباط مستقیمی با روند بیماری در کشور دارد هر چه فاصله گذاری ها را بیشتر رعایت کنیم بستری در بیمارستانها و مرگ و میر کاهش پیدا می کند.

رئیسی گفت: زمانی که پروتکل رعایت می شود، دو هفته بعد نتایج آن را در موارد ابتلا و بستری و یک ماه بعد در میزان مرگ میر مشاهده می کنیم بنابراین رعایت پروتکل ها بسیار مهم است. رعایت پروتکل ها توسط مردم باعث شد اکنون اثر آن را در کشور بینیم. روند بستری در کشور سیر ملایم تری دارد و همکاران نفس راحت تری می کشند.

وی افزود: به مناسبت های پیش رو کنکور را آخر این هفته داریم. پروتکل های سختگیرانه به وزارت علوم ابلاغ شده است. هفت هزار نفر از وزارت بهداشت برای نظارت بر این پروتکل ها آماده اند، در پاییز ممکن است مساله آنفلوانزا هم داریم و اگر مردم پروتکل ها را رعایت کنند، می توانیم کنکور را با کمترین عوارض برگزار کنیم. بیشترین نگرانی ما از دور هم جمع شدن والدین در بیرون از محل های آزمون است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار