یک دانشمند انگلیسی گفت: کروناویروس برای همیشه با ما خواهد بود.

یک دانشمند: ویروس کرونا تا ابد با ما است

یک عضو گروه مشاوران علمی برای شرایط اضطراری انگلیس موسوم به «سیج» می گوید: کرونا ویروس برای همیشه به این فرم یا فرم های دیگر حضور خواهد داشت.

 

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، سر "مارک والپورت" عضو گروه مشاوران علمی برای شرایط اضطراری انگستان موسوم به «سیج» می گوید: مردم باید در یک فواصل منظم واکسینه شوند.

 

اظهارات والپورت بعد از آن صورت میگیرد که رئیس سازمان بهداشت جهانی گفته بود امیدوار است که پاندمیک کرونا در مدت ۲ سال به پایان برسد همان طور که غلبه بر آنفلوآنزای اسپانیا ۲ سال طول کشیده بود.

 

آقای والپورت می گوید: "جمعیت های متراکم تر و سفرها به این معناست که ویروس به راحتی میتواند انتشار پیدا کند "ضمن آنکه وی اضافه کرده است" که جمعیت کنونی جهان نسبت به جمعیت دنیا در سال ۱۹۱۸ خیلی بیشتر است."

 

این عضو گروه مشاوران علمی برای شرایط اضطراری انگلیس موسوم به «سیج» که با رادیو بی بی سی ۴ صحبت کرده است می گوید: برای کنترل این پاندمیک به یک واکسیناسیون جهانی نیاز است ولی کروناویروس (Coronaviruses) مانند بیماری هایی همچون آبله نیست که به وسیله واکسیناسیون ریشه کن شود.

 

والپورت می گوید: این ویروسی است که می تواند به هر شکلی برای همیشه با ما باشد و تقریباً مطئمنا به واکسیناسیون های مکرر در آینده نیاز دارد. بنابراین تا حدودی این پاندمیک مانند آنفلوآنزا خواهد بود و به فواصل منظم واکسینه نیاز دارد.

 

"تدروس آدهانوم" رئیس سازمان بهداشت جهانی گفته بود آنفلوآنزای اسپانیایی که در سال ۱۹۱۸ پاندمیک شده بود، بعد از ۲ سال توانسته بودند بر آن غلبه کنند و باتوجه به پیشرفت تکنولوژی میتوان در مدت زمان کوتاهتری پاندمیک کرونا را متوقف کرد.

 

در سال ۱۹۱۸ نزدیک به ۵۰ میلیون نفر از مردم جهان به علت ابتلا به بیماری آنفولانزا جان خود را از دست دادند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار