با نصب پنل خورشیدی در سایت درازنو ارتباط پایدار ایستگاه دریایی فرید پاک گمیشان با سامانه ثبت داده سازمان مرکزی و همینطور مرکز پایش و مانتیورینگ استان گلستان برقرار شد.

ارتباط پایدار ایستگاه دریایی فرید پاک گمیشان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی هواشناسی گلستان، با توجه به اهمیت دریای خزر و خلیج گرگان در شرایط اقلیمی زیست محیطی، بهداشت و اقتصاد استان گلستان پایش شرایط آب و هوایی و اندازه گیری و ثبت داده های فیزیکی و شیمیایی دریایی و تهیه بانک اطلاعاتی از این داده ها جهت تحلیل و بررسی شرایط موجود و تخمین شرایط آینده جهت برنامه ریزی دقیق در زمینه های مختلف اولین ایستگاه تمام اتوماتیک دریایی در شرق دریای خزر و درمنطقه مرزی آبی ایران و ترکمنستان در سال گذشته نصب و به بهره برداری رسید.

از ویژگی های مهم این ایستگاه علاوه بر سنجش پارامترهای جوی منطقه، سنجش وضعیت فیزیکی آب دریاست که داده های آن علاوه بر ارسال به سامانه ثبت داده سازمان مرکزی با تجزیه و تحلیل لازم در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته با برگزاری دیسکاشن دریایی با حضور نمایندگان دریابانی، بنادر و کشتیرانی، پرورش ماهیان در قفس، پرورش میگو، اکوتوریسم و گردشگری، صید و صیادی و ... در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

یکی از معضلات موجود در این بین ارسال پایدار داده های مربوطه بود که با نصب پنل خورشیدی در مرتفع‌ترین مکان استان(سایت درازنو) توسط کارشناسان هواشناسی گلستان انجام و منبعد مشکلی در ارسال پایدار اطلاعات و داده‌های تولیدی سامانه تمام اتوماتیک دریایی با سامانه ثبت داده سازمان مرکزی و همینطور مرکز پایش و مانتیورینگ استان گلستان وجود نخواهد داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار