رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی استان گلستان گفت: سالانه 25 تن الی 30 تن بچه ماهی استخوانی در گلستان تولید می‌شود.

تولید سالانه 30 تن بچه‌ماهی استخوانی در استان گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛ مرادمحمد شکیبا صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سالانه 25 تن الی 30 تن بچه ماهی استخوانی در استان گلستان تولید می‌شود و سپس به رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رهاسازی می‌شوند.

وی تصریح کرد: مرکز بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیک ماهیان استخوانی استان گلستان از سال 1375 به بهر‌برداری رسید این مرکز در راستای تحقق اهداف شیلات ایران در امر بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی ماهیان که جزو وظایف حاکمیتی شیلات است نسبت به تکثیر و تولید سه گونه از ماهیان استخوانی ارزشمند دریای خزر شامل ماهی کلمه، ماهی سفید و کپور دریایی اقدام می‌کند.

رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ماهیان استخوانی استان گلستان ابراز کرد: مولدین ماهیان استخوانی از محیط‌های طبیعی نظیر رودخانه‌ها و دریا جمع‌آوری می‌شوند و به مرکز تکثیر منتقل می‌شوند و نسبت به تولید بچه‎‌ماهی اقدام می‌شود.

شکیبا خاطرنشان کرد: سالانه ده‌ها میلیون تن از انواع بچه‌ماهی استخوانی تولید و به حوزه آبخیز منتهی به دریای خزر رهاسازی می‌شود بدین ترتیب علاوه بر حفظ ذخائر ژنتیکی ماهیان فرصت اشتغال را برای جامعه بهره‌بردار فراهم می‌کند.

وی اذعان کرد: سالانه 25 تن الی 30 تن بچه ماهی استخوانی در گلستان تولید می‌شود و سپس به رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رهاسازی می‌شوند.

رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ماهیان استخوانی استان گلستان تصریح کرد: در این مرکز تعداد 30 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و در بخش‌های تخصصی کارشناسی و بخش‌های نیروی کار ماهر است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار