دغدغه بزرگ فرهاد مجیدی قبل از دربی پایتخت به خاطر خط دفاع ناقص تیمش است؛ جایی که 3 مدافع مرکزی این تیم به بازی چهارشنبه نمی‌رسند.

ترکیب احتمالی دفاع استقلال در دربی جام حذفی مقابل پرسپولیس

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از افکارنیوز، استقلال روز چهارشنبه در یکی از حساس ترین بازی های فصل خود مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت. مسابقه‌ای از نیمه نهایی جام حذفی که برای هواداران آبی بسیار پراهمیت است. از آنجایی که سرخ‌پوشان فوتبال ایران جام قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کردند، آبی ها از هیچ تلاشی برای کسب قهرمانی در جام حذفی دریغ نخواهند کرد و انگیزه زیادی برای نبرد حیثیتی با رقیب سنتی دارند. در چنین شرایطی اما مصدومیت برخی ستاره ها به مهم ترین دغدغه فرهاد مجیدی و کادرفنی اش و البته هواداران استقلال تبدیل شده است. از بد داستان حالا اصلی ترین مصدومان استقلال قبل از مسابقه با پرسپولیس در پست دفاع وسط هستند و کار به جایی رسیده که مجیدی احتمالا مجبور خواهد بود در این پست از بازیکنان غیر تخصصی بهره بگیرند.

اخبار ورزشی- مهم ترین چهره مصدوم استقلال در خط دفاع روزبه چشمی است. بازیکنی که در دیدار با پیکان از ناحیه همسترینگ دچار کشیدگی شد و مقابل شاهین بوشهر نیز به میدان نرفت. از سوی دیگر درباره چشمی نگرانی های زیادی وجود داشت که او نتواند مقابل پرسپولیس به میدان برود و حالا این نگرانی ها به یک دغدغه تبدیل شده است. بر اساس کسب اطلاع خبرنگار ما چشمی با توجه به وضعیتی که دارد به هیچ عنوان نمی‌تواند استقلال را در مصاف با پرسپولیس همراهی کند و بزرگ‌ترین غایب دربی خواهد بود. چشمی که در فصل جاری به نوعی رهبر خط دفاعی استقلال نیز بوده، بی تردید نبودش به این راحتی ها در دربی پر نخواهد شد.

از طرف دیگر مجیدی برای پر کردن جای خالی چشمی در تیمش روی بازیکنان دیگر هم نمی‌تواند حساب چندانی باز کند. سرمربی استقلال روز گذشته محمد دانشگر را که چند روز قبل به دلیل بی انضباطی کنار گذاشته بود، بخشید اما او از دیروز در تمرینات شرکت نکرده و حالا مشخص شده که مشکل مصدومیت دارد. دانشگر هم در بازی با پیکان مصدوم شد اما اخراج پرحاشیه او دلیلی بود تا کسی به مصدومیتش توجه نکند و حالا در آستانه مسابقه پرسپولیس اگرچه او مجوز حضور در تمرینات را دارد اما از نظر آسیب دیدگی شرایط مناسبی ندارد و نمی‌تواند در مسابقه چهارشنبه به میدان برود. دانشگر قرار بود امروز به کلینیک باشگاه استقلال برود تا وضعیت درمانی اش را پیگیر شود اما او به کیلنیک هم مراجعه نکرد تا یکی دیگر از غایبان استقلال برای دربی لقب بگیرد.

دیگر بازیکنی که به نظر می‌رسد مقابل پرسپولیس باز نخواهد کرد، سیاوش یزدانی است. این مدافع که در دیدار با شاهین مصدوم شد، از ناحیه همسترینگ کشیدگی دارد. البته او در تمرینات استقلال حاضر است و با توجه به نیاز تیم اصرار دارد که هرطور شده در دربی بازی کند اما شرایط مصدومیت او ظاهرا به گونه ای نیست که بتواند تیم را همراهی کند. یزدانی روز گذشته و امروز هم نتوانست در تمرینات گروهی حضور یابد و اختصاصی کار کرد تا غیبت او در دربی مشهودتر شود.

بی تردید در غیاب چشمی، دانشگر و یزدانی، حالا عارف غلامی تنها مدافع وسط تخصصی آبی پوشان برای بازی با پرسپولیس خواهد بود و این مساله می‌تواند کار فرهاد مجیدی را برای چیدن ارنج تیمش بسیار سخت کند. در چنین شرایطی مجیدی برای اینکه جای خالی غایبان تیمش را پر کند، دوراه دارد؛ یکی اینکه از نفرات جوان استفاده کند که با توجه به تجربه کم آنها بعید به نظر می‌رسد. راه دوم نیز استفاده از بازیکنانی مثل فرشید باقری یا هرویه میلیچ در پست غیرتخصصی دفاع وسط است.

حال باید منتظر ماند و دید سرمربی جوان آبی پوشان در نهایت چه تصمیمی برای خط دفاع تیمش مقابل پرسپولیس می‌گیرد و چگونه استقلال را برای این مسابقه حساس به میدان می‌فرستد. در کنار تمام این موضوعات اما مجیدی نیم نگاهی نیز به تلاش های مضاعف کادر پزشکی دارد تا شاید بتوانند یکی از مدافعان مصدوم را به دربی برسانند. اگرچه این امر کمی بعید به نظر می‌رسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار