معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی از جذب ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه در بنادر کشور خبر داد و گفت: ۶۲۰ هزار تن کالا در بنادر کشور رسوب شده است.

رسوب ۶۲۰ هزار تن کالا در بنادر کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، فرهاد منتصب کوهساری در حاشیه بهره‌برداری از پروژه دریایی و بندری استان بوشهر اظهار کرد: سال گذشته کاهش موجودی کالا در بنادر را شاهد بودیم. این کالاها با هدف استفاده عمومی برنامه‌ریزی شده بود که سریع‌تر از زمان مقرر ترخیص شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 620 هزار تن کالا در بنادر رسوب شده ضمن اینکه برای 17 هزار TVU کانتینر در حال هماهنگی با سازمان‌های ذیربط برای تخلیه هستیم.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با یادآوری اینکه کل تخلیه و بارگیری بنادر کشور امسال 50 میلیون تن بوده است افزود: با توجه به شرایط کرونایی و تحریم کشور، تخلیه و بارگیری کالا در کل کشور  به صورت روان انجام می‌شود.

منتصب کوهساری با اشاره به اینکه در بندر بوشهر 1.5 میلیون تن کالا بارگیری و تخلیه شده است اضافه کرد: در حوزه جذب سرمایه‌گذار در کل بنادر کشور 13 هزار میلیارد تومان جذب سرمایه داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: با وجود تحریم و کرونا و فشار غرب در تامین کالاهای اساسی کشور هیچ مشکلی نداریم و تخلیه و بارگیری بدون هیچ مانعی در حال انجام است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار