از زمان شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان تا به امروز علائم زیادی برای این بیماری بیان شده است که یکی از برجسته‌‌ترین آن‌ها سرفه‌های خشک است؛ اما این بدان معنا نیست که اگر گاهی دچار سرفه‌های خشک می‌شوید حتما به بیماری کرونا مبتلا شده‌اید. داشتن سرفه‌های خشک دلایل متعددی دارد که می‌تواند بیانگر بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری کرونا باشد.

درمان‌های خانگی مؤثر برای خلاصی از سرفه‌های خشک

به گزارش گلستان ۲۴؛ آسم، سرماخوردگی و آنفلوآنزا بیماری‌هایی هستند که با سرفه‌های خشک همراه هستند که برای فرد بیمار بسیار آزاردهنده است و می‌تواند در او سبب بروز زخم در گلو و مجاری تنفسی شود. در ادامه چند راهکار ساده برای درمان سرفه خشک هنگام التهاب گلو و مجاری تنفسی ارائه شده است؛

مصرف مایعات
مصرف آب گرم به همراه عسل می‌تواند یکی از راه‌های تسکین سرفه‌های خشک باشد، زیرا عسل حاوی آنتی اکسیدان بسیار قوی است که برای این منظور بسیار مفید است. همچنین افزودن کمی ویتامین ث از طریق چکاندن قطره‌ای از لیموی تازه به محلول آب و عسل سبب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

مصرف سوپ
از جمله غذاهایی که در دوران سرماخوردگی به دلیل نداشتن اشتها طرفدار زیادی دارد، سوپ می‌باشد. سوپ از جمله خوراکی‌هایی است که حا.وی مواد بسیار مغذی و معدنی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند. پیاز، جعفری ، هویج و دیگر مواد اولیه سوپ به دفع هرچه سریع‌تر سموم از بدن بیمار کمک می‌کند.

غرغره آب نمک
ترکیب آب ولرم همراه با نمک محلول بسیار مفیدی برای از بین بردن سرماخوردگی و بهبود سرفه‌های خشک است. غرغره محلول آب نمک به دلیل وجود میزان مشخصی نمک با خاصیت رفع التهاب به شما برای رفع گلودرد و التهاب ایجاد شده در مجاری تنفسی کمک می‌کند.

مصرف آب به همراه عسل و زنجبیل
ترکیب عسل و زنجبیل با آب که هر دو خاصیت ضد التهابی دارند بهترین گزینه برای بهبود و خلاصی شما از دست سرفه‌های خشک است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار