سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان از آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی در «طرح ملی توسعه مشاغل خانگی» در گلستان خبر داد و گفت: ثبت‌نام تا هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت.

ایجاد 2300 شغل پایدار برای جوانان گلستانی/ ثبت‌نام متقاضیان کسب‌ و کارهای خانگی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید عزیز موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به اجرایی شدن طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور به منظور کمک به رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور، اظهار کرد: این طرح با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه ثبت‌نام برای متقاضیان استفاده از این طرح تا هفتم مهرماه قابل دسترسی است، افزود: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان یک از شرایط ثبت‌نام در این طرح را دارا بودن سن 18 سال دانست و خاطرنشان کرد: بومی بودن در استان گلستان، عدم اشتغال تمام وقت و فقدان بیمه کارفرمایی از دیگر شرایط این طرح است.

موسوی با تاکید بر اینکه در تهیه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از تجربیات موفق کشورهای دیگر و همچنین آسیب‌شناسی طرح‌های پیشین استفاده شده است، ادامه داد: تلاش غایی در اجرای این طرح ایجاد اشتغال پایدار برای حدود ۵۴ هزار نفر در تمامی استان‌های کشور است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه استان گلستان در اجرای این طرح ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر است، تصریح کرد: امیدواریم مطابق برنامه تدوین شده و با کمترین تغییرات و انحراف در نتیجه به آنچه مطلوب بوده است رسیده و بتوانیم گام بلندی را در راستای اشتغالزایی در استان گلستان برداریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار