حمیدی گفت: تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ شغل معادل ۶۲ درصد سهمیه اشتغال شهرستان گرگان در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

۶۲ درصد از تعهد اشتغال شهرستان گرگان محقق شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «محمد حمیدی» صبح امروز (دوشنبه 15 اردیبهشت) در شورای اشتغال شهرستان گرگان اظهار کرد: کل اعتبارات روستایی در استان گلستان 480 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که از این میزان 52 میلیارد تومان سهم شهرستان گرگان است.

 

فرماندار گرگان ادامه داد: در سال گذشته 460 میلیارد تومان تسهیلات روستایی به استان اختصاص یافت و از این میزان 436 میلیارد تومان اعتبار در بخش روستایی جذب شد که سهم شهرستان گرگان از این اعتبارات 76 میلیارد تومان است.

 

حمیدی تاکید کرد: بخشداران موظف هستند دورنمای اشتغال روستایی را با مشارکت دفتر روستایی مد نظر قرار دهند.

 

وی ابراز داشت: از 800 مورد تعهد اشتغال در بخش مشاغل خانگی در سال 98 تنها 286 مورد براساس اطلاعات سامانه رصد جذب شده است.

 

فرماندار گرگان یادآور شد: اگر به هر دلیلی سامانه رصد دچار مشکل شد مدیران ادارات باید از میزان تحقق ثبت اشتغال خود مطلع باشد.

 

حمیدی گفت: سهمیه اشتغال برخی از ادارات بسیار پایین است که هیچ توجیهی برای چنین عملکردی پذیرفته نیست.

 

وی تاکید کرد: از 6 هزار و  700 تعهد اشتغال گرگان در سال 98، تاکنون ایجاد اشتغال برای چهار هزار و 200 نفر محقق شده که 62 درصد تعهد اشتغال شهرستان گرگان را شامل می شود.

 

فرماندار گرگان ابراز داشت: به دنبال آمارسازی نیستیم و این رویکرد در فرمانداری وجود ندارد که تحت هر شرایطی سهیه اشتغال محقق شود اما مدیران ادارات باید برای تحقق سهمه اشتغال گام بردارند.

 

حمیدی افزود: در ارزیابی مدیران علاوه بر شاخصه هایی که وجود دارد میزان عملکرد در سهمیه اشتغال و ثبت اشتغال در سامانه رصد نیز لحاظ می شود.

 

وی یادآور شد: متأسفانه برخی از ادارات گرگان مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیر ندارند و آن اداراتی که مدیر دارند در برخی امورات وابسته به مدیران کل هستند.

 

فرماندار گرگان افزود: پایان هفته مدیران ادارات شهرستان موظف هستند آمار سامانه رصد را ارائه کنند و با مدیرانی که ارائه نکردند حتماً برخورد می شود.

 

حمیدی بر ضرورت اقدام جهادی مدیران در سال جهش تولید تأکید کرد و متذکر شد: کاری که برای مردم انجام می دهیم باید اثربخش و واقعی باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار