مجمع عمومی فدراسیون سوارکاری به ریاست مهدی علی نژاد برگزار شد.

برگزاری مجمع فدراسیون سوارکاری/ علی نژاد: کلیات برنامه ها تصویب شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از راه دانا؛ مجمع عمومی عادی سالیانه فدراسیون سوارکاری از ساعت 10 امروز پس از پخش آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

این جلسه به ریاست مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و با حضور مسعود خلیلی رئیس فدراسیون و سایر اعضاء مجمع برگزار شد. کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکل کمیته به عنوان نماینده کمیته و علیرضا خسروی رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون ها و مهدی مستجاب الدعوه دبیر امور مجامع نیز در این نشست حضور داشتند.

این نشست به منظور بررسی عملکرد فدراسیون در سال گذشته و تصویب برنامه‌های سال جاری انجام شد که ضمن ارائه به مجمع مورد تأیید قرار گرفت.

همچنین خزانه‌دار و بازرس فدراسیون گزارش خود را در حضور اعضا مجمع ارائه کردند. گزارش مالی و حسابرسی تصویب شد.

اعضای مجمع پس از ارائه نقطه نظرات خود در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای این رشته، راهکارها و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

خلیلی: سوارکاری فقط ورزش نیست

مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری در گزارش عملکرد فدراسیون اظهار داشت: در بحث اداری، خوشبختاه با تلاش دوستان مالی برای اولین بار گزارش حسابرس مستقل، مورد تایید، معقول و غیرمشروط بوده که باعث افتخار این فدراسیون است. مالیات ۹۶ و ۹۷ تسویه حساب شده با سازمان مالیات و مالیات ۹۱ از ۱۴۰۰ به ۳۰۰ میلیون تقلیل یافته و با تقسیط آن‌ها را پرداخت می‌کنیم. فدراسیون ما نسبت به مابقی فدراسیون‌ها گام‌های اساسی‌تری را برداشته است.

وی با اشاره به محل اسکان فدراسیون گفت: فدراسیون در محل استیجاری مستقر است و با همکاری وزارت و شرکت توسعه، زمینی به ما اختصاص داده شده تا به این محل انتقال یابیم. از وزارت ورزش انتظار حمایت مالی برای ساخت ساختمان فدراسیون و تجهیزات را داریم. همچنین با علی‌نژاد در نهاد ریاست‌جمهوری توافقی را بین وزارت ورزش و جهاد امضا کردیم تا مشکلات هیئت‌های استانی حل شود.

خلیلی در ادامه به گزارش عملکرد این رشته در سال گذشته پرداخت و گفت: در بحث ورزشی، تقویم ورزشی مصوب سال گذشته به‌جز ۳ ماه آخر که درگیر بیماری کرونا شدیم، همه انجام شد و موفقیت‌های خوبی هم در برخی رشته‌ها کسب شد. در بحث برنامه‌های آموزشی هم با حضور مدرسین داخلی و برنامه‌های فدراسیون جهانی فراتر از مصوبات پیش رفته‌ایم. با توجه به شیوع بیماری، مسابقات با پیروی از مصوبات و پروتکل‌های ستاد مقابله به‌خوبی آغاز شده است. در بندر ترکمن و استان گلستان نمایش خوبی از برگزاری مسابقات فیزیکی را داشتیم.

وی افزود: احساسم این است که ما فقط ورزش نیستیم و عده کثیری از این راه امرار معاش می‌کنند. اگر مسابقات برگزار نشود زندگی خیلی‌ها دستخوش تغییرات و دچار مشکلات می‌شود. امیدوارم با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و همکاری دوستان مجدداً شاهد برگزاری بیشتر مسابقات باشیم.

علی نژاد: کلیات برنامه ها تصویب شد

مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در این مجمع اظهار داشت: الحمدلله گزارشات مطلوبی از فعالیت اداری، مالی و ورزشی فدراسیون سوارکاری ارائه شد و به خلیلی و این فدراسیون بابت شفافیت مالی تبریک می‌گویم.

وی افزود: با توجه به اپیدمی کرونا و اختلال در برگزاری مسابقات و مراسمات، اجرایی شدن برخی برنامه‌های فدراسیون سوارکاری برای سال ۹۹ محقق نشد. بنابراین کلیات آن را به تصویب می‌رسانیم تا لزوم اجرایی کردن بقیه مفاد آن به هیئت‌رئیسه تفویض شود. همچنین تعرفه مالی برخی خدمات فدراسیون سوارکاری در سال ۱۳۹۹ هم تنها با ۱۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته تصویب و اجرایی می‌شود.

علی نژاد با اشاره به اهمیت سوارکاری گفت: گزارشات خوبی ارائه شد که الحمدلله نشان‌دهنده تعالی این فدراسیون است. اسب‌سواری در دین اسلام موردتوجه پیامبر اکرم بوده و فلسفه آن البته رزم بوده است. شکل رزم امروز تغییر کرده اما شکل مهارت‌ها و آمادگی جسمانی تغییری ندارد، چراکه رابطه بین انسان و اسب بسیار بی‌نظیر و لذت‌بخش است. در سه سالی که آقای خلیلی مسئولین این فدراسیون را داشته‌اند فدراسیون سوارکاری پیشرفت خوبی داشته اما در حوزه قهرمانی هنوز به موفقیت خاصی نرسیده‌ایم. این مهم منوط به فعالیت و کار و تلاش بیشتری‌ست و ما از این فدراسیون انتظار حضور در سبد مدال‌آوری المپیک ایران و بازی‌های آسیایی را داریم.

معاون ورزش قهرمانی با تاکید بر حمایت از این فدراسیون اضافه کرد: وزارت ورزش و کمیته هم از این فدراسیون حمایت می‌کنند. در همین راستا برای اولین بار دستورالعمل‌های فنی مربوط به تاسیس باشگاه‌های اسب‌سواری در وزارت‌خانه تصویب و ابلاغ شد تا مقدمات خصوصی‌سازی هم فراهم شود، همچنین بحث اختلافی بین وزارت ورزش و وزارت جهاد برای چیپ‌گذاری با ارجاع به معاونت ریاست جمهوری با توافقی همراه شد تا هردو طرف این امر را تسهیل کنند. اگر دستگاهی بخواهد خلاف امر عملکردی داشته باشد، بایستی به دولت پاسخ بدهد و مماشاتی هم وجود ندارد. امیدو

 

ارسال نظر

آخرین اخبار