پنجمین زمین لرزه شرق گلستان از بامداد دیروز تاکنون؛ ساعتی پیش با قدرت ۲ و هفت دهم امواج درونی زمین (ریشتر) در عمق ۱۰ کیلومتری؛ شهرستان رامیان را به لرزه درآورد.

رامیان برای پنجمین بار لرزید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت وقوع این زلزله‌ را هشت و ۵۴ دقیقه و ۳۱ ثانیه امروز در فاصله ۶ کیلومتری شهرستان رامیان استان گلستان ثبت کرده است.

استان گلستان بویژه نواحی شرقی آن از بامداد دیروز دوشنبه تا قبل از زمین لرزه امروز شاهد چهار زلزله بود که نخستین آن به بزرگی ۵.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه بامداد دیروز در عمق ۹ کیلومتری از سطح زمین حوالی شهرستان رامیان را لرزاند و علاوه بر وارد کردن خسارت به ۱۹۵ واحد مسکونی در ۹ روستا از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد، به هزار و ۲۲۰ نفر از اهالی مناطق روستایی آن نیز صدمه وارد کرد.

دومین و سومین زمین لرزه دیروز مناطق شرقی گلستان با قدرت مشابه سه و یک دهم ریشتر به ترتیب در ساعت ۱۰ و ۲۳ دقیقه در عمق ۱۰ کیلومتری و ساعت ۱۸ و ۱۰ دقیقه در عمق ۹ کیلومتری زمین رخ داد که بسیاری از مردم این دیار را به حضور و بیتوته کردن در فضای باز کشاند.

اما چهارمین زمین لرزه دیروز دوشنبه در مناطق شرقی گلستان و در روستای زلزله زده "قورچای" رامیان با قدرت ۲ و ۹ دهم ریشتر و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد تا مردم زلزله زده این روستا و روستاهای همجوار همچنان نگران باشند.

گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا از روستای قورچای رامیان، بیشتر اهالی این روستا هنگام وقوع زمین لرزه خارج از منازل مسکونی خود بودند با این حال رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی، اختلاط خانواده‌ها و کمبود اقلام بهداشتی نظیر ماسک خطر شیوع کرونا را در مناطق زلزله زده گلستان را افزایش داده است. 

هرچند گلستان زلزله خیز است اما هنوز پهنه بندی زمین لرزه در این استان شمالی انجام نشده است.

استان گلستان به مرکزیت گرگان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار