آقای دکتر حمید عمادی کوچک در استودیوی برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما افزود: هم اکنون کشور‌های چین، آمریکا، انگلیس و روسیه به موازات هم در حال ساخت واکسن بیماری کرونا هستند که به نظر می‌رسد در اکسفورد نتایج بهتری بدست آمده است.

جهش درباره آنفلوانزا جدی‌تر از کروناست!

به گزارش گلستان ۲۴؛ وی گفت: اگر قرار باشد این واکسن به تولید انبوه برسد به طور قطع امسال قابل استفاده نخواهد بود و ما تا پایان امسال هیچ امیدی به این واکسن نباید داشته باشیم.

متخصص عفونی درباره واکسن آنفلوانزا هم افزود: از آنجا که امسال احتمال دارد متقاضیان این واکسن افزایش پیدا کند باید اولویت بندی شود و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، خانم‌های باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند.
آقای دکتر عمادی گفت: اگر تا اواخر مهر این واکسن تزریق شود ایده آل‌ترین زمان است، اما اگر تا پایان آذر هم به تأخیر بیافتد اشکالی ندارد.

وی درباره جهش‌های ویروس آنفلوانزا و کرونا افزود: جهش‌های زیادی در ویروس کرونا ایجاد شده، اما برعکس آنفلوانزا، ماهیت آن تغییر نکرده است و جهش در ویروس کرونا به جدیت آنفلوانزا نیست.
این متخصص عفونی گفت: با توجه به این که امکانات بیمارستان‌ها رو به استهلاک است از مردم درخواست می‌کنیم موارد بهداشتی را بیش از این‌ها رعایت کنند تا شاهد اوج شدیدتر و افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا نباشیم

 

منبع : صدا وسیما

 

ارسال نظر

آخرین اخبار