حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران می‌گوید که جمهوری اسلامی، هیچ محدودیتی را در زمینه فن‌آوری هسته‌ای صلح‌آمیز قبول نمی‌کند.

حسن روحانی: اعمال محدودیت‌ در تکنولوژی هسته‌ای مسالمت‌آمیز، پذیرفتنی نیست

به گزارش گلستان 24:

روحانی، روز شنبه در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس در مصاحبه با سی‌ان‌ان، گفت: «در زمینه R&D و تکنولوژی هسته‌ای صلح‌آمیز، ما هیچ محدودیتی را نمی‌پذیریم.»

رئیس جمهوری ایران در ادامه افزود که انرژی هسته‌ای بخشی از غرور ملی ایرانی‌ها است.

وی گفت: «تکنولوژی هسته‌ای در ایران، بومی شده است و اخیرا با توجه به ساخت سانتریفیوژها، ما توانسته‌ایم به قابلیت‌های شایان توجهی دست یابیم.»

روحانی در ادامه گفت که تهران آماده است تا یک توافق هسته‌ای را با شش قدرت جهانی نهایی کند، اگر آن‌ها عزم سیاسی لازم برای انجام آن را داشته باشند.

این توافق که بین ایران و پنج عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل، یعنی روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و امریکا به علاوه آلمان در ۲۴ نوامبر سال گذشته در ژنو منعقد شد، با هدف زمینه‌سازی برای حل و فصل کامل مناقشه یک دهه‌ای غرب با تهران بر سر برنامه انرژی هسته‌ای ایران انجام شد.

براساس توافق ژنو که از ۲۰ ژانویه اجرایی شد، شش قدرت متعهد شدند که برخی از تحریم‌ها علیه ایران را بردارند و در مقابل تهران نیز موافقت کرد که بخش‌هایی از فعالیت هسته‌ای خود را در طول یک دوره زمانی شش ماهه محدود کند. همچنین موافقت شد که در این بازه زمانی، هیچ تحریم جدید مرتبط با برنامه هسته‌ای علیه ایران اعمال نشود.

ارسال نظر

آخرین اخبار