انتشارات علمی و فرهنگی دو اثر از سید حسین نصر با عناوین «علم و تمدن در اسلام» و «معارف اسلامی در جهان معاصر» را تجدید چاپ کرد.

باز نشر دو کتاب از سید حسین نصر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «علم و تمدن در اسلام» اثر سید حسین نصر را با ترجمه احمد آرام برای هفتمین نوبت تجدید چاپ کرد.

این کتاب برای نخستین‌بار در سال 1334 به زبان انگلیسی در ایالات متحده آمریکا منتشر شد. به گفته نویسنده؛ هدف از انتشار آن تولید متنی با موضوع تاریخ علم و تمدن در اسلام بود. این اثر یکی از بخش‌های پروسه‌ای بزرگ بود که هدف آن، تدوین کتاب‌هایی برای کنکاش در حوزه تاریخ علم و تمدن در جهان برای مخاطب عام تعریف شده بود.

نصر در مقدمه خود در این کتاب عنوان کرده که این اثر نخستین اثری بوده که درباره علم و تمدن در اسلام  به زبان‌های اروپایی تدوین شده است و در عین حال به دلیل در نظر گرفتن مخاطب عام برای آن، از بیان موضوعات بسیار تخصصی در این زمینه در کتاب خودداری شده است.

کتاب در بدو امر به معرفی برخی چهره‌های جهانی علوم اسلامی پرداخته است و در ادامه موضوعاتی مانند دستگاه تعلیم و تربیت و سازمان‌های تربیتی، جهان‌شناسی، فیزیک، ریاضیات، نجوم، طب، کیمیاگری و شیمی و فلسفه را مورد توجه و بررسی تحلیلی قرار داده است.

این کتاب در چاپ تازه خود در 412 صفحه با قیمت 45 هزار تومان منتشر شده است.

انتشارات علمی و فرهنگی همچنین کتاب «معارف اسلامی در جهان معاصر»، اثر سید حسین نصر را نیز برای ششمین نوبت تجدید چاپ کرده است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1347 منتشر شده است و در برگیرنده مجموعه مقالاتی است که سعی دارند تا جوانب مختلف معارف اسلامی و تلاقی آن با جهان معاصر  را مورد واکاوی قرار دهد.

این کتاب در چهار بخش به موضوع اهمیت تحقیق در معارف و حکمت و علوم اسلامی در جهان امروز را تبیین و جوانبی از علوم و فلسفه اسلامی را بازگو کند و در نهایت درباره موضوع تقابل جهان امروز و دین و علوم انسانی بپردازد.

«معارف اسلامی در جهان معاصر» در چاپ تازه خود در 295 صفحه و با قیمت 30 هزار تومان منتشر شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار