در حالی که در مرحله پیش‌گشایش بازار سرمایه تقاضا بسیار بیشتر از عرضه بود اما با شروع معاملات بازار سهام بعد از روند صعودی ۱۰ هزار واحدی شاخص کل تحت تاثیر عرضه در نمادهای فارس، تاپیکو و فولاد بیش از یک درصد افت کرد.

منتظر بورس مثبت برای امروز باشیم؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام امروز تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز زیاد بود و همین امر باعث مثبت شدن شاخص کل بازار سهام در دقایق ابتدایی شد، اما این روند صعودی پایدار نماند.

موج عرضه در نمادهای شاخص‌ساز دوباره این نمادها را به کانال نزولی کشاند و شاخص کل متاثر از رنج منفی این نمادها بیش از ۱ درصد افت کرد و به یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد رسید.

در ۲۰ دقیقه اول شروع معاملات بازار سهام شاخص هم‌وزن مثبت بود و کلیت بازار روند صعودی داشت اما در ادامه معاملات موج عرضه بر تقاضا برتری پیدا کرد و شاخص هم‌وزن نیز روندی نزولی پیدا کرد.

به نظر می‌رسد عرضه در بازار امروز به دلیل قانون ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه باشد، زیرا کسانی که دیروز در رنج منفی سهم خریداری کردند برای فروش سهام خود باید تا امروز صبر می‌کردند و همین عامل باعث شد تا امروز موج جدیدی از عرضه شاهد باشیم.

نمادهای فارس، تاپیکو و فولاد بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بازار سهام داشتند و از طرفی نماد خودرو که بعد از اصلاح بازار روندی نزولی پرشیبی داشت امروز بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل داشت، همچنین نمادهای بانکی معاملات روان و در رنج مثبت دارند.

این موج عرضه به نوعی پیش‌بینی شده بود و به نظر می‌رسد تقاضا در بازار عرضه را خنثی کند و در ادامه روند معاملات بازار سرمایه شاهد مثبت شدن شاخص کل بازار سهام باشیم.

 

 
منبع: تجارت نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار