بازار سرمایه در پی اصلاح قیمتی و بی‌اعتمادی حقیقی‌ها به شدت کم‌عمق شده است و حقیقی‌ها در حال خروج سرمایه از بازار هستند و شاید بتوان این عوامل را دلایل افت شاخص کل بازار سهام دانست.

چرا روند صعودی به بازار بورس برنمی‌گردد؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بازار به علت فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز با افت ۲.۵ درصدی همراه شد . به یک میلیون و ۵۷۵ هزار واحد رسید.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دلایل ادامه‌دار شدن روند نزولی شاخص کل بازار سهام بیان کرد: احتمالا بزرگ‌ترین دلیل ادامه‌دار شدن روند نزولی در بازار سرمایه، ایجاد شدن فضای ترس، یاس و بی‌اعتمادی نسبت به بازار سرمایه و به تبع آن خروج جریان پولی از سمت حقیقی‌هاست و همین مساله بازار را هیجانی و نوسانی کرده است.

این کارشناس در رابطه با روند آینده بازار گفت: به نظر می‌رسد بازار در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد درجا بزند و نوسان داشته باشد، در حال حاضر بازار به شدت کم‌عمق شده و واقعیت این است که با وجود اصلاح قیمتی هنوز هم برخی گروه‌ها ارزنده نیستند اما یک سری سهم‌های دلاری مانند پتروشیمی‌ها و فلزات اساسی به دلیل عملکرد خوب در دوره اصلاح و ارز محور بودن بازار سهام ایران مورد توجه قرار گرفتند و احتمالا در ۲ یا ۳ روز آینده در این سهم‌ها تعادل نسبی را شاهد خواهیم بود و به نظرم تعادل کلی در بازار سهام تا یک ماه دیگر محقق می‌شود.

این کارشناس در رابطه با اخبار سیاسی منتشر شده اضافه کرد: بحث مذاکرات ایران و امریکا فعلا در حد حاشیه است و روی بازار سهام تاثیر نداشته است.  تنها خبری که شاید بتواند روی قیمت دلار و بازار سهام تاثیر خوبی داشته باشد افزایش فروش نفت است، آن هم به شرطی که در مقابل فروش نفت ارز وارد کشور شود.

نصیرزاده در رابطه با حمایت از بازار گفت: هرگونه دستکاری در بازار سهام حتی در غالب حمایتی، روند بازار را مختل می‌کند و بازار را از تعادل خود خارج می‌کند. در این شرایط وقتی بازار کم ‌عمق می‌شود حقوقی وارد بازار می‌شود و فضای بازار به نوعی فرسایشی می‌شود و بهتر است که حمایت از بازار در زمینه حجم مبنا و نوسان روزانه باشد.

 

منبع:تجارت‌نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار