مدیر امور مالیاتی کیش با بیان این‌که حقوق‌بگیران مناطق آزاد مشمول پرداخت مالیات هستند، گفت:درآمد مالیاتی منطقه آزاد کیش سال گذشته ۷۴۰۰ میلیارد ریال بود.

حقوق‌بگیران مناطق آزاد باید مالیات پرداخت کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، حمیدرضا منتظری با اشاره به حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و امور مالیاتی این منطقه و اهتمام ویژه بر اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد جهت مرتفع شدن مشکلات پیش رو فعالان عرصه تولید در جزیره کیش اظهار کرد: با در اختیار گرفتن تسهیلات و امکانات قانونی برای تولید کنندگان و کاهش دغدغه های آنان در زمینه تولید؛ موجب رونق و جهش تولید در جزیره کیش می شود.

وی با اشاره به این که نظر هوشمندانه "مقام معظم رهبری" و بر اساس سیاست های کلی نظام؛ سکونت در جزایر کشور یک اولویت مهم است افزود: سکونت در جزیره کیش به عنوان منطقه گردشگری و اقتصادی کشور از نظر جامعه شناسی شهری و همچنین موقعیت استراتژی جغرافیایی و اجتماعی خاصی که دارد شرایط زندگی در این جزیره را با مشکلاتی مواجه کرده است. به طوری که هزینه اجاره بها و قیمت مسکن و سایر اقلام ضروری زندگی نسبت به سرزمین اصلی بسیار بالاتر است.

وی گفت: معافیت مالیاتی ماده(13) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر این که تمام اشخاص حقیقی و حقوقی منطقه با فعالیت های اقتصادی در زمینه های مختلف از زمان شروع مجوز فعالیت اقتصادی در محدوده این منطقه می توانند نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی به مدت 20سال از معافیت مالیاتی بهره مند شوند.

وی یادآور شد: مدت  20 سال در اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد برای برخی از اشخاص حقوقی در این منطقه سپری شده، ضمن این‌که معافیت مالیاتی سازمان منطقه آزاد کیش در اواخر سال 93 به اتمام رسیده است. از این رو بر اساس ماده(13) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران بعد از این که مدت 20 سال به اتمام رسید تابع مقرراتی خواهد بود که به پیشنهاد هیئت وزیران به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

وی افزود :در لایحه موصوف آمده؛ پس از اتمام مدت بیست ساله معافیت مالیاتی نرخ و شمول مالیات به صورت پلکانی بوده و  پس از پنج سال نرخ مالیاتی مناطق آزاد با نرخ سرزمین اصلی یکسان خواهد شد.

منتظری با بیان این که مناطق آزاد مشمول پرداخت مالیات هستند، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه آن تا کنون به تکالیف مالیاتی خود از قبیل "ارائه اظهار نامه، پرداخت مالیات متعلقه و کسر مالیات از حقوق بگیران اقدام و قانونمندی سازمان منطقه آزاد کیش در انجام تکالیف مالیاتی بی نظیر و ستودنی است.

وی میزان درآمدهای مالیات های منطقه آزاد کیش در سال گذشته را حدود 7هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:نیمه نخست امسال حدود 3هزار و 500 میلیارد ریال مالیات دریافت شده است.

منتظری با بیان این که 3 درصد عوارض ارزش افزوده سهم شهرداری ها است و با توجه به این که در منطقه آزاد کیش شهرداری نداشتیم، به واسطه همین خلاء قانونی عوارضی به سازمان تعلق نمی گرفت که در سال 97 مصوبه ای از سوی شورای اسلامی جزیره کیش مبنی بر این که شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش به عنوان شهرداری این منطقه معرفی و قلمداد شد اظهار داشت: با توجه به فلسفه وجودی مناطق آزاد ساکنین این مناطق شهروند هستند و شهروندان نیز باید عادلانه و یکسان از حقوق شهروندی بهره مند شوند ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری هایی که انجام شد از ابتدای سال 97 عوارض ارزش افزوده به شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش تعلق گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار