پناهی گفت: طرح جامع مالیاتی یکی از اقدامات بسیار بزرگ سازمان امور مالیاتی بود که بدون دخالت نیرو‌های خارجی به موفقیت رسید.


اجرای موفق طرح جامع مالیاتی بدون دخالت نیروی خارجی/ رشد ۲۲ درصدی درآمد‌های مالیاتی در سال ۹۸

به گزارش گلستان 24 ؛ محمدقاسم پناهی، سرپرست سابق سازمان امور مالیاتی کشور در مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: طی چندین سال سپری شده از تأسیس سازمان امور مالیاتی کشور موضوع مهم معیشت کارکنان این سازمان بسیار مورد توجه رئیس سابق این نهاد قرار گرفت.

وی افزود: طرح جامع مالیاتی مشقت‌های بسیار زیادی را به دنبال داشت این طرح در تمام کشور‌ها نظام مالیاتی را به تعالی می‌رساند.

پناهی با اشاره به اهتمام جدی پرسنل سازمان امور مالیاتی در اجرای طرح جامع مالیاتی گفت: بیش از ۹۷ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی در سیستم جامع بارگذاری شده است و سیستم طرح جامع مالیاتی با تمام توان و بدون دخالت نیروی خارجی در اختیار تمام ارگان‌های کشور قرار دارد.

سرپرست سابق سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تحول نظام مالیاتی از سال ۸۰ با تشکیل مودیان حوزه‌های مالیاتی آغاز شد، افزود: در سال ۸۱ اصلاحات قانون مالیات مستقیم با چندین دستورالعمل تصویب شد و در سال ۸۴ برنامه‌ریزی طرح جامع و همکاری شرکت کانادایی صورت گرفت.

وی افزود: از سال ۸۵ تا ۸۷ لایحه مالیات بر ارزش افزود با پیگیری‌های رئیس سازمان امور مالیاتی به مجلس ارسال شد. قانون مالیات‌های مستقیم در ابتدا یک هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشت که با رشد قابل توجهی به درآمد بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان برای دولت‌ها و ۲۲ هزار میلیارد تومان برای شهرداری‌ها رسیده است.

پناهی با بیان اینکه در تلاشیم تا ۲ میلیون پرونده را بدون ارجاع به مأموران مالیاتی در سیستم رسیدگی کنیم، گفت: برآورد‌های اولیه نشان دهنده رشد ۲۲ درصدی درآمد‌های مالیاتی در سال ۹۸ است.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار