افزایش سه برابری اعتبار طرح هادی در گلستان، تعطیلی پارک جنگلی النگدره گرگان به دلیل شیوع کرونا و پیوستن فوتبالیست اهل کردکوی به تیم لیگ برتری صنعت نفت آبادان از جمله خبرهای کوتاه چهارشنبه گلستان است.

افزایش سه برابری اعتبار طرح هادی در گلستان، بسته شدن النگدره و چند خبر کوتاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که امسال ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای اجرای طرح های "هادی روستایی" در این استان اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته ۳ برابر بیشتر شد.

سید محمد حسینی اظهار داشت: تاکنون ۶۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان زیر پوشش اجرای طرح هادی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: جذب ۷۴۰ میلیارد ریال از اعتبار سال گذشته در حوزه اجرای طرح هادی روستایی به خاطر فرصت سازی ایجاد شده ناشی از سیل بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین گفت که این استان ۱۱۰ هزار خانه غیر مقاوم در ۹۳۳ روستا دارد که با برنامه ریزی انجام شده این خانه ها طی پنج سال بازسازی خواهد شد.

**

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که این اداره کل آمادگی دارد در سال جاری برای صادرات میگو تولیدی استان به کشورهای متقاضی با رعایت پروتکل های بهداشتی، مجوز صادر کند.

غلامرضا محرابی همچنین با اشاره به آغاز کوچ پرندگان مهاجر از مناطق سیبری به این استان، گفت: تاکنون موردی از آنفلوآنزای حاد پرندگان در گلستان مشاهده نشد.

به گفته وی علاوه بر مایه کوبی رایگان یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه طیور بومی و سایر ماکیان مانند اردک، غاز و کبوتر در برابر بیماری نیوکاسل، تمام مناطق ورود پرندگان مهاجر رصد می شود تا از بروز تلفات احتمالی آن جلوگیری گردد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان همچنین از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی ساختمان در دست احداث آزمایشگاه تخصصی اسب در استان خبر داد.

**

رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به موضوع مشخص نشدن محدوده جغرافیایی مرزهای استان گفت: این موضوع در مواردی مانند رسیدگی به پرونده‌های زیست محیطی، باعث ایجاد مشکل در حوزه قضایی در زمان رسیدگی به این پرونده‌ها شده است.

هادی هاشمیان در نشست با نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای پیشگیری از وقوع جرم و محقق شدن آن نمایندگان مجلس می‌توانند نقش بسزایی در حوزه تصویب قانون و مقررات این بخش داشته باشند.

دادستان گرگان هم در این جلسه از تاخیر در ایجاد پنجره واحد در گلستان انتقاد کرد و گفت: یکی از موانع سرمایه‌گذاری در استان طولانی شدن فرایند دریافت مجوزها و سنگ‌اندازی دستگاه‌های اجرایی است که شکل‌گیری پنجره واحد بخش زیادی از این مشکل را کاهش می‌دهد.

**

فرماندار گرگان از تعطیلی پارک جنگلی النگدره و محدودیت رفت و آمد در  منطقه جنگلی ناهارخوران خبر داد و گفت: به دلیل قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در کشور، گرگان آمادگی پذیرش مسافر ندارد.

**

حسین زواری بازیکن گلستانی تیم ملی جوانان و اهل روستای یساقی کردکوی به تیم لیگ برتری صنعت نفت آبادان پیوست.

**

مدیرکل کمیته امداد گلستان از پرداخت هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال کمک معیشت به مددجویان گلستانی در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

**

فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری ٢ متهم برای کلاهبرداری به ارزش ۴۰ میلیارد ریال از یک فروشگاه موبایل در گنبدکاووس خبر داد و گفت: متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.

**

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: امدادگران این جمعیت با پوشش امدادی به ۷۸۸ حادثه جاده ای در ۶ ماهه نخست سال رتبه نخست پاسخگویی به حوادث در کشور را به خود اختصاص دادند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار