معاون اسبق استانداری گلستان گفت : باید جمهوری اسلامی ایران از فاز مماشات با متخلفین و عاملین اغتشاشات اخیر در کشور، خارج شود چرا که برخی با ایجاد ناامیدی در مردم عامل از دست رفتن سرمایه های اجتماعی کشور می شوند.

گلستان بی حاشیه ترین استان در اغتشاشات سال 88 شناخته شد/ فتنه ۸۸ نتیجه شکست اصلاحات در انتخابات ۸۴ بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ فتح الله نوری معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان در سال ۸۸ عصر امروز یکشنبه هشتم دیماه در میزگرد «گونه شناسی فتنه ها » در دفتر این پایکاه خبری با اشاره به آیه ای 11 سوره بقره اظهاررداشت : انسان هر اندازه از خداوند فاصله بگیرد؛ به همان اندازه نیز درک وی از مسائل نیز دچار اشتباه و به انحراف می رود.

نوری افزود: انسان هایی که مفسده انجام می دهند و آن را با پوشش، حق جلوه می دهند و از این طریق افکار عمومی و جامعه را دچار خطا می کنند ، از جمله افرادی هستند که ضررشان از سایر اقشار بیشتر است.

وی تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با سه جبهه استعمار، استبداد و سکولاریسم روبرو بود که جبهه استبداد با پیروزی انقلاب اسلامی از کشور رخت بر بست و شعار اصلی انقلاب که استقلال، ازادی و جمهوری اسلامی بود در کشور نهادینه شد.

وی ادامه داد: درست است در جریان انقلاب، به استقلال مورد هدف دست یافتیم و  40 هزار مستشار غربی از کشور اخراج شدند؛ ولی این به منزله نابودی استعمار نیست و اگر چهار دهه گذشته را بررسی کنیم؛ به این موضوع پی خواهیم برد که در پشت پرده همه توطئه هایی که در کشور اجرا شد استعمار بود.

 رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان گلستان خاطرنشان کرد : حتی در حرکت های ایجابی انقلاب نیز همه جریان های استعماری شرق و غرب با انقلاب ما ضدیت داشتند و اگر هم بعد از حرکت انقلاب اگر برخی از کشورها در کنار ایران قرار گرفتند ، باید متذکر شویم که انتخاب آنها یک اقدام تاکتیکی بود.

نوری به جبهه سوم که همان سکولاریسم می باشد اشاره کرد و گفت : این جبهه شامل دو بخش داخلی و خارجی بود که بخش خارجی آن به دو ریشه قدرت جهانی شرق و غربی بر می گشت که همه برنامه ریزی انها برای تحقق سکولاریسمی بود که اعتقاد آنها بر عدم نقش خدا و دین در زندگی بشریت است اما ریشه داخلی سکولاریسم با نگاه انقلاب و امام راحل(ره) همسویی نداشت و با گذشت زمان، یک پیوند مشترک بین استعمار و سکولاریسم ایجاد شد که به نوعی تدارکات، پشتیبانی مالی، پشتبانی فکری، پشتبانی تسلیحاتی، تجهیز رسانه ای آنها فراهم می ساخت.

وی روی کار آمدن دولت بازرگان که دولت ترکیبی از جبهه ملی و نهضت آزادی که با نگرش های امام و انقلاب مخالف بود ، روی کار آمدن بنی صدر که کاملا با انقلاب و نظام در تضاد بود و چندین رویداد دیگر را از مهمترین اتفاقات انقلاب دانست که چهره سکولاریسم را آشکارتر کرد.

نوری ریشه اقدامات ضد دینی سال 88 را در حادثه آبان ماه ۵۹ و با رقصیدن برخی افراد در روز عاشورای آن سال دانست و گفت: جریان و جبهه سکولاریسم از سال 57 در این کشور وجود داشت و جرقه حرکات ضد دینی نیز در این حادثه زده شد.

این مقام سابق اضافه کرد : استعمار دو هدف را در ایران دنبال می کرد که در برخی جهات نیز به موفقیت هایی دست یافت، یکی پیدا کردن نیرو از درون نظام بود و دیگری طیف شناسی در درون ایران، که می توان اتفاقات اخیر را در پی نیرو جریان شناسی استعمار دانست ، در حوادث سال 77، 88 و دیگر حوادث اتفاق افتاده در سالهای اخیر، می توان ریشه جریان استعمار و جبهه سکولاریسم که صدها نیرو برای خود تربیت کرده را پیدا کنیم.

وی گفت: با توجه به شکست اصلاحات در انتخابات سال 84، آنها به دنبال جبران این شکست بودند و به اذعان یکی از این افراد برای این مهم برنامه ریزی هایی برای آتش زدن، حمله مسلحانه و در نهایت فرار از کشور در نظر گرفته شده بود.

معاون اسبق استانداری گلستان با بیان این که علی رغم اینکه اغتشاشات سال 88 با برنامه ریزی و با هدف جنگ نامتقارن طرح ریزی شده بود، گفت: خوشبختانه در استان گلستان با توجه به انسجامی بین مسئولین، روشنگری ها و اقدامات پیشگیرانه ای که انجام گرفته شده بود؛ این استان بی حاشیه ترین استان در اغتشاشات سال 88 شناخته شد.

نوری گفت : باید جمهوری اسلامی ایران از فاز مماشات با متخلفین و عاملین اغتشاشات اخیر در کشور، خارج شود چرا که برخی با ایجاد ناامیدی در مردم عامل از دست رفتن سرمایه های اجتماعی کشور می شوند، و از دست دادن سرمایه اجتماعی، خطری است که این نظام و انقلاب را تهدید می کند.

وی در پایان گفت: در جریان فتنه بنزینی خسارات به کشور وارد شد که می توان ان را با خسارات سوریه مقایسه کرد و برای چرایی این حوادث سوالات مختلفی وجود دارد که باید از سوی مسئولین پاسخ داده شود.

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار