عضو کمیسیون انرژی مجلس، عقب‌ ماندگی اقتصادی کشور را ماحصل بی‌توجهی به پالایشگاه‌سازی دانست و افزود: به‌یقین تولید هر نوع محصولی برای کشور اشتغال و ارزآوری به دنبال دارد و مانع از خروج ارز خواهد شد.

عقب ماندگی اقتصادی کشور ماحصل بی‌توجهی به پالایشگاه‌سازی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بهره‎برداری تنها یک طرح‌ پالایشی باعنوان ستاره خلیج‌فارس از میان چندین طرح‌ تعریف شده، گفت: به‌یقین جلوگیری از خام‌فروشی یکی از مسیرهای تحقق اقتصاد مقاومتی است بدین معنا که نفت به عنوان محصول اولیه به مواد متعدد و مختلف تبدیل شود و تا جایی که امکان‌پذیر است از آن ارزش‌افزوده گرفت لذا احداث پالایشگاه‌‎ها و پرتوپالایشگاه‌ها برای دستیابی به محصولات و ارزش‌افزوده بیشتر ضروری است.

نماینده مردم مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس کشور را از واردات بنزین بی‌نیاز کرد، افزود: اگر کشور اکنون برای تامین بنزین مشکل داشت، انواع فشارهای اقتصادی دیگری به کشور وارد شده بود.

وی توسعه و بهره‌برداری از پالایشگاه‌ها را در گرو تفکر و اراده مدیران دانست و ادامه داد: به‌یقین تولید هر نوع محصولی برای کشور اشتغال و ارزآوری به دنبال دارد و مانع از خروج ارز خواهد شد.

سنگدوینی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پالایشگاه‌سازی برای جلوگیری از خام فروشی، گفت: با توجه به فعال شدن تحریم‌های دشمنان و جنگ اقتصادی علیه کشور، ساخت پالایشگاه ابزار دفاعی بسیار خوبی برای مبارزه با تحریم است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگرچه تاکنون قانون "توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی" اجرا نشده است اما مجلس اجرای هرچه سریع‌تر این قانون را پیگیری می‌کند تا شاهد کنگ‌زنی پالایشگاه‌های متعددی باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار