رهاسازی فوک خزری گرفتار در تور ماهی‌گیران گلستان، سفر رییس کمیته امداد کشور و معاون وزیر نیرو به استان، فعالیت دوباره کارخانه سیمان گالیکش، برگزاری نمایشگاه تخصصی دام و طیور در گرگان و تحویل ۳۰۳ واحد مسکونی مرمت و نوسازی‌شده سیل در گمیشان از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، نماینده مرکز تحقیقات و بازتوانی سگهای آبی هلند در ایران (CSRRC) از تحویل یک قلاده فوک خزری گرفتار در تور ماهی‌گیران گلستان به گروه امداد و نجات این گونه کمیاب آبزی خبر داد و گفت: این فوک پس از تیمار و نمونه برداری در پهنه آبی دریای خزر رها شد.

**

رییس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در گرگان به برنامه ریزی ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در سال جاری اشاره کرد و گفت: برای تحقق این هدف ۶۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پیش‌بینی شده است.

بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی در آزادشهر و علی آباد، شهرک توتستان ویژه پرورش کرم ابریشم، اداره امداد مرزی داشلی برون، بهره برداری از ۲ مرکز نیکوکاری و کارآفرینی در گرگان، دیدار با تعدادی از مددجویان و شرکت در مراسم بهره‌برداری متمرکز از ۲ هزار و ۵۰ مسکن نیازمندان از جمله برنامه های سفر ۲ روزه سیدمرتضی بختیاری به گلستان بود.

**

در مراسمی با حضور جمعی از مدیران گلستان و فرماندهان نظامی و انتظامی، بهره برداری از ۳۰۳ خانه نوسازی شده سیل پارسال شهرستان ساحلی گمیشان که به همت سپاه گیلان ساخته شده آغاز شد.

**

چهار پروژه صنعت آب گلستان با حجم سرمایه گذاری هشت هزار و ۸۰ میلیارد ریال در قالب پویش "الف - ب ایران" (ساخت و سازها - ساز و کارها) بطور متمرکز در شهرستان علی آباد کتول بهره برداری یا عملیات ساخت آن شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: ۲ پروژه بهره برداری شده شامل لایروبی رودخانه های استان و مرمت و بازسازی شبکه هیدرومتری و تاسیسات آبی آسیب دیده از سیل ۹۸ بود که برای اجرای آن بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شد.

سیدمحسن حسینی افزود: همچنین عملیات اجرایی ۲ پروژه شامل تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی قره سو - زرین گل در علی آباد و ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهر آزادشهر و آبرسانی به ۲۶ روستا آغاز شد که برای اجرای آن هفت هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

**

سیدمحمود مسلمی‌ عقیلی پدر سالار عقیلی خواننده کشورمان روز پنجشنبه در کردکوی واقع در غرب استان گلستان تشییع و به خاک سپرده شد.

**

فعالیت خط تولید تنها کارخانه سیمان استان گلستان واقع در شهرستان گالیکش که به سبب مشکلات زیست محیطی از ۲۳ روز پیش تعطیل شده بود، با نصب فیلترهای جدید وارداتی از روز چهارشنبه دوباره از سرگرفته شد.

**

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان گفت: تاکنون سه هزار و ۲۰۰ فرزند زاده شده از مادر ایرانی اهل این استان و پدر خارجی برای اخذ تابعیت و شهروندی جمهوری اسلامی ایران نام‌نویسی کردند.

به گفته مهدی دهرویه در گلستان حدود ۳۰ هزار نفر تبعه خارجی دارای کارت آمایش سرزمین زندگی می کنند و مطابق مصوبه شورای تامین استان تنها مجاز به سکونت در ۲ شهرستان‌ گرگان و گنبدکاووس هستند.

**

سراج‌الدین عارف‌نیا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در اوایل هفته گذشته گفت : در حال حاضر ۲۴۵ بیمار مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان بستری هستند.

استاندار گلستان هم  با اشاره به علاقه خانواده‌ها برای برگزاری جشن‌های عقد و عروسی در ماه ربیع‌الاول اظهار داشت که با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، برگزاری مراسم در خانه با حضور بیش از ۲۰۰ نفر و در تالارها با بیشتر از نصف ظرفیت جرم بوده و در صورت مشاهده، پدر و مادر عروس و داماد به عنوان صاحبان مجلس مطابق قانون بازداشت خواهند شد.

**

رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت : انجام عملیات مرمت، بهسازی و آسفالت طی سالهای اخیر سبب بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستایی این استان شمالی از راه ارتباطی مناسب شده است

**

هادی حق شناس استاندار گلستان گفت که با وجود پرداخت یارانه زیاد از سوی دولت به صنعت آرد و نان کشور، قیمت نان در این استان تا پایان سال گران نخواهد شد.

**

سید حمزه حسینی پیر غلام تعزیه و هنرمند آواز اصیل ایرانی و آشنا با ردیف های موسیقی و از چهره های ماندگار استان گلستان در  سن ۷۲ سالگی به دیار باقی شتافت.

**

رییس گروه بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه آبزیان اداره کل شیلات گلستان گفت که میگوی صیدشده از مزارع این محصول در گمیشان پس از فرآوری‌ در کارگاه‌های بسته‌بندی با رعایت الزامات فنی و بهداشتی، آماده عرضه به بازارهای داخلی و خارجی است.

**

دهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، شیلات، آبزیان و صنایع وابسته، هفتمین نمایشگاه تخصـصی نهاده‌های کشاورزی و سومین نمایشگاه تخصصی گلخانه، ادوات باغـبانی، ماشین ها و صنایع وابسته بطور همزمان در محل نمایشگاه بین‌المللی استان گلستان آغاز به کار کرد.

**

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که ۳۰ هزار هکتار جنگل کم بازده و نیمه مخروبه در استان که عمده آن در نواحی پایین دست و جلگه‌ای شرقی قرار دارد، نیازمند سرمایه گذاری کلان برای بازسازی است.

**

همزمان با هفته سلامت بانوان ایرانی؛ طرح غربالگری بیماری های زنان در بین ۴۵۰ هزار بانوی تحت پوشش تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی گلستان با محوریت مدیریت درمان تامین اجتماعی و همکاری بسیج جامعه پزشکی و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در بیمارستان حکیم جرجانی گرگان آغاز شد.

**

استاندار گلستان گفت: ساخت سه هزار خانه ویژه نیازمندان و اقشار کم درآمد استان از سوی کمیته امداد در دست اقدام است که بر اساس تفاهم نامه جدید با سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار این عدد به ۵ هزار واحد مسکونی افزایش خواهد یافت.

**

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در گرگان با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه آب و فاضلاب کشور طی چند سال اخیر انجام شده گفت: تا سال ۹۲ تنها ۹۰۰ هزار نفر روستایی از آب شرب سالم و پایدار برخوردار بودند که این رقم اکنون به هشت میلیون نفر افزایش یافته است.

قاسم تقی زاده خامسی همچنین افزود که با تامین چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد نرماب مینودشت، این طرح مهم در چند ماه آینده آبگیری خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار