مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از وقوع حریق در ارتفاعات جنگلی توسکستان خبر داد و گفت: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، بالگرد هلال احمر برای اعزام نیرو و بالگرد اطفاء حریق برای کمک به عملیات اطفاء در حال اعزام است.

اعزام بالگرد برای اطفاء حریق ارتفاعات توسکستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، از شامگاه گذشته جنگل‌های ارتفاعات توسکستان استان گلستان طعمه حریق شد و این حریق همچنان ادامه دارد.

شرایط منطقه به صورتی است که برای رسیدن نیروی پیاده به منطقه آتش‌سوزی باید چهار ساعت عملیات کوهنوردی انجام شود که این موضوع کار را برای نیروهای امدادی سخت کرده است.

از شب گذشته نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست به منطقه اعزام شده و تیم‌های امدادی دیگر نیز از ساعات ابتدایی امروز آماده اعزام هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص جزئیات اعزام نیرو و عملیات اطفاء در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: متاسفانه شرایط منطقه کار را سخت کرده و با هلال احمر برای اعزام نیرو هماهنگ شده است.

سیدرضا قادری بیان کرد: بر اساس تفاهمنامه سازمان جنگل‌ها با سازمان مدیریت بحران، هماهنگ کردیم بالگرد اطفاء حریق نیز تا ساعاتی دیگر به گلستان اعزام خواهد شد و عملیات اطفاء حریق از طریق بالگرد نیز انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر در توسکستان هستند و تلاش داریم در کمترین زمان ممکن این حریق اطفاء شود.

گفتنی است، طی روزهای گذشته آب و هوای بسیار گرم در استان گلستان در این اواسط فصل پاییز بسیاری از مردم را متعجب و نگران از وقوع حوادث طبیعی کرده و وقوع چنین آتش‌سوزی‌هایی دور از ذهن نبود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار