دانشمندان توصیه کرده اند به دلیل مضراتی که غذا‌های با طعم طلا دارند، از مصرف آن‌ها پرهیز کنید.

از مصرف غذا‌ها با روکش طلا پرهیز کنید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارشی در مورد غذا‌هایی با روکش طلا منتشر کرده که در شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد بحث قرار گرفته است. این نوع غذا تأثیر‌های منفی احتمالی بر بدن دارد.

«الکساندر اوپنهایمر»، متخصص تغذیه می‌گوید: طلای خوراکی باید بین ۲۳ تا ۲۴ قیراط باشد و این طلا ممکن است مواد معدنی دیگری داشته باشد که در صورت مصرف سمی و خطرناک هستند.

براساس این گزارش طلایی که برای مصارف غذایی استفاده می‌شود در اروپا با نام ای- ۱۷۵ شناخته می‌شود. این نامی است که توسط سازمان ایمنی غذایی اروپا هنگام استفاده از آن به عنوان ماده افزودنی یا رنگ برای تزیین غذا استفاده می‌شود.

آثار ایمنی و سلامت طلای خوراکی در سال ۱۹۷۵ ارزیابی شد. سپس این مواد در سال ۲۰۱۶ توسط متخصصان اداره سلامت مواد غذایی اروپا دوباره مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

طبق آخرین دیدگاه‌های پژوهشی، اوراق طلا باید متشکل از ۹۰ ٪ طلای خالص باشد و ۱۰ ٪ باقیمانده معمولاً از فلز ایمن دیگری مانند نقره خالص تشکیل شود.

از مصرف غذا‌ها با روکش طلا پرهیز کنید

«سینتیا ساس» متخصص تغذیه گفت: اگر از بعد علمی نگاه کنیم در می‌یابیم که طلا یکی از عناصر شیمیایی خنثی است. این به معنای آن است که این فلز هنگام هضم تجزیه نخواهد شد و به احتمال زیاد طلای خوراکی از دستگاه گوارش به داخل خون جذب نمی‌شود؛ بنابراین از بدن عبور می‌کند و به عنوان زباله دفع می‌شود، البته این موضوع می‌تواند به حجم، مقدار و میزان مصرف بستگی داشته باشد

 

ارسال نظر

آخرین اخبار