رئیس هیات نظارت وبازرسی دیوان عالی کشور در گرگان :

رئیس هیات نظارت وبازرسی دیوان عالی کشور در گرگان گفت: کمک به ارتقای دانش قضات مهم ترین علت سرکشی این هیئت از استان هاست .

دنبال مچ گیری نیستیم/ رویکرد ما ارتقای دانش قضات است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور صبح امروز در جمع مسئولان قضایی گلستان با بیان این که در بازرسی ها به دنبال مچ گیری نیستیم تاکید کرد : رویکرد ما در این بازدیدها آموزشی و کمک به افزایش دانش قضایی همکاران است .

غلامرضا انصاری افزود: توان سنجی قضات هم ماموریت دیگر بازرسان در این بازرسی یک هفته ایست تا با کشف توانمندی همکاران قضایی ، به استان ها کمک کنیم از قضات بر حسب همین توانمندی در شعب کیفری و حقوقی بهره مند شوند .

 وی ادامه داد : دیوان علاوه بر بازرسی های حضوری ، ساز و کارهای نظارتی دیگری هم دارد که از طریق آن روند کار محاکم را بررسی و تلاش می کند مدت زمان رسیدگی به پرونده ها را با اعمال این نظارت ها کاهش دهد.

وی با بیان این که نظارت بر محاکم از وظایف معاونت نظارت و بازرسی دیوان است گفت: گلستان سومین استان کشور است که امسال شاهد حضور اعضای هیئت بازرسی دیوان عالی است .

حجت الاسلام والمسلمین حاتمی نیا قاضی و عضو هیات نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور هم در این جلسه گفت: بررسی پرونده هایی که برای اعمال ماده 477 به دیوان عالی ارسال می شود نشان می دهد گلستان از نظر گزارش پرونده ها در جایگاه خوبی قرار دارد .

هیئت نظارت دیوان عالی کشور به مدت یک هفته در گلستان حضور دارند و از همه حوزه های قضایی استان سرکشی می کنند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار