مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

حسینی گفت: ۷۰ درصد از پرونده واحدهای احداثی خسارت دیده از سیل، زلزله و رانش در سالجاری به بانک عامل معرفی شده است.

۷۰ درصد از پرونده تسهیلات واحدهای خسارت دیده گلستان در بانک است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سید محمد حسینی» صبح امروز (سه شنبه 20 آبان) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سالجاری چهار حادثه رانش زمین در روستای آق امام، سیل 25 تیر در شرق استان، زلزله شهرستان های رامیان و آزادشهر و زلزله در پنج مهر در شهرستان مراوه تپه را شاهد بودیم.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: متاسفانه بر اثر این حوادث یک هزار واحد مسکونی خسارت دید که از این میزان 566 واحد نیاز به احداث مجدد داشت.

 

وی با بیان اینکه گزارش ارزیابی ها از خسارت ها این حوادث به ستاد بحران کشور ارسال شده است، افزود: پس از این حادثه منتظر تامین اعتبار از سوی دولت نماندیم و با هماهنگی استاندار با مجموعه بنیاد مسکن کشور تعمیر و ساخت یک هزار و واحد را آغاز کردیم و 80 میلیارد تومان اعتبار برای این ساخت در نظر گرفته شده است.

 

حسینی بیان کرد: تشکیل پرونده ها پس از ارزیابی ها اتفاق افتاده است و حدود 70 درصد از کل واحدها احداثی به بانک ها معرفی شده است.

 

وی تاکید کرد: 56 درصد از واحدهای روستایی در سطح استان غیرمقاوم هستند و امسال مقاوم سازی 10 هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار دادیم که سه هزار واحد آن پیشرفت فیزیکی 60 درصدی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار