رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به شناسایی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان گفت: برخی افراد با صدور کارت بازرگانی به نام افراد غیرمرتبط با این حوزه از جمله تعدادی کارتن‌خواب، فرار مالیاتی می‌کردند.

رئیس کل دادگستری گلستان: ۱۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان شناسایی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، هادی هاشمیان درباره پرونده سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان گلستان، اعضای شبکه‌ای که با سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی، اقدام به فرار مالیاتی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: این افراد اقدام به صادرات و واردات با کارت‌های بازرگانی افراد غیرمرتبط به حوزه تجارت و بازرگانی می‌کردند که در این ارتباط تا کنون 3 نفر دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان درباره نحوه اقدام مجرمانه این افراد بیان داشت: این افراد با گرفتن مدارک هویتی برخی افراد از جمله برخی کارتن‌خواب‌ها و افراد غیرمرتبط به حوزه بازرگانی و با پرداخت 200 تا 500 هزارتومان، به نام آنها کارت بازرگانی دریافت می‌کردند. مالیات به نام افراد صاحب کارت صادر می‌شد و آنان بدهکار مالیاتی می‌شدند.

وی با اشاره به شناسایی 100 فقره از این کارت‌های بازرگانی گفت: این افراد حدود 100 میلیارد تومان فرار مالیاتی داشتند.

هاشمیان خاطرنشان کرد: همه عواقب قانونی و تجاری کارت‌های بازرگانی برعهده صاحبان کارت‌هاست. ضمن اینکه دستگاه‌هایی که صادرکننده کارت‌ها هستند باید دقت کنند تا افرادی که صلاحیت امور تجاری و بازرگانی را ندارند، کارت بازرگانی به نام آنان صادر نشود.


رئیس کل دادگستری استان به شناسایی متخلفان در حوزه آرد دولتی هم اشارع کرد و گفت: در هفته گذشته شلوغی صف‌های نانوایی موجب نارضایتی مردم شده بود که اقدام اطلاعاتی بلافاصله شروع شد.

وی افزود: افراد خاصی بودند که آردهای دولتی را بین افرادی که نانوایی نداشتند به صورت آزاد می‌فروختند که این باند کشف و 6 نفر در این باره دستگیر شدند که پرونده آنان در حال تکمیل است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار