معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که روحانیت انقلابی در حوزه راهبری زیست بومی فرهنگی و تحقق نظام واره امام و امت ،عملکرد فاخری از خود به یادگار گذاشته است و به فضل الهی همیشه منشا خیر و برکت بسیاری در تعالی مبانی اسلامی بوده است.

اجرا طرح جامع تحول اجتماعی مسجد محور / لزوم توجه به مولفه های تربیتی و اخلاقی با محوریت نوجوانان و جوانان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، حجت الاسلام رضا دیلمی در بازدید از فعالیت امام محله شهری مسجد بلال گرگان گفت: توجه به مولفه های تربیتی و اخلاقی با محوریت نوجوانان و جوانان یکی از محوری ترین مباحث در راستای  جامعه سازی و ایجاد رویش های  اسلامی است.

وی با اشاره به جایگاه بسیار  مهم مسجد در اسلام و مبانی  انقلاب اسلامی و اندیشه امامین انقلاب اسلامی افزود: مسجد یکی از مهم ترین سنگر ها برای بسط ارزش ها و تعمیق بخشی به مولفه های تربیتی، بصیرتی و نظام سازی بر اساس مبانی اسلام ناب است .

دیلمی با بیان این که اگر امروز از شهدای گرانقدری چون شهید حججی و مدافعان حریم امامت و ولایت با افتخار نام می بریم،این شهدا محصول  کار تربیتی،بصیرتی و معرفتی در حوزه مساجد هستند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که روحانیت انقلابی در حوزه راهبری زیست بومی فرهنگی و تحقق نظام واره امام و امت ،عملکرد فاخری از خود به یادگار گذاشته  است و به فضل الهی همیشه منشا خیر و برکت بسیاری در تعالی مبانی اسلامی بوده است. 

وی افزود:قطعا برای تحقق تمدن سازی نوین اسلامی بسط و توسعه و راهبری هوشمندانه فرهنگی،اخلاقی و معنوی در مساجد و محلات هستیم . 

دیلمی احیاء و ایجاد شبکه مردمی امام و امت در محلات و روستاها را یک بستر فاخر و  دقیق هم افزایی، همدلی، رفع محرومیت ها، اشتغال آفرینی، شناسایی ظرفیت ها و مقابله با آسیب ها و راهکار بسیار  مهمی در راستای مقابله تهاجم فرهنگی و بستر سازی  جامعه سازی اسلامی عنوان کرد و افزود: قطعا اگر این موضوع در محلات به بصورت دقیق راهبری شود شاهد شکوفایی آن و کاهش آسیب های اجتماعی و رشد مبانی دینی خواهیم بود.

وی اذعان داشت:در جنگ  تمدنی که  دشمن هویت و ارزشهای دینی ما را نشانه گرفته است یکی ازموضوعات مهم که می تواند در مقابله با این تهاجم ایستادگی و باعث خنثی کردن  دسیسه های نظام سلطه را عملی کند  استحکام بخشیدن به سنگر مسجد و حضور پر رنگ جوانان و خانواده ها در قامت شبکه مردمی، امام و امت  است.

دیلمی با اشاره به این نگرش متعالی افزود: مسجد مرکز ایجاد رویش ها و جنبش های اسلامی است سازماندهی محلات استان با محور قراردادن مسجد و امام محله انجام می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار