سفر رییس دیوان عالی کشور به گلستان، بهره‌برداری از پروژه‌های بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده مراوه‌تپه، دستگیری یکی از اعضای شورای شهر بندرگز و اعتراض به واگذاری ساختمان مرکزی دانشگاه منابع طبیعی گرگان از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که برای مرمت و بازسازی ۳۱۰ واحد مسکونی آسیب دیده از زمین لرزه ۵.۲ ریشتری پنج مهرماه امسال در ۳۲ روستای شهرستان مرزی مراوه‌تپه ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و کمک بلاعوض دولت تخصیص یافت.

سیدمحمد حسینی گفت: تسهیلات اختصاص یافته برای ساخت هر واحد مسکونی خسارت دیده از زمین لرزه، ۶۵۰ میلیون ریال است که علاوه بر آن ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت نیز پرداخت می‌شود.

**

رییس دیوان عالی کشور در یکی از برنامه‌های سفر ۲ روزه خود به گلستان در نشست با روسای دادگستری‌ها و قضات این استان با اشاره به رسیدگی به‌روز پرونده‌های موجود در این دیوان گفت که امسال با تلاش قضات شعب مختلف دیوان، هشت هزار پرونده ماده ۴۷۷ رسیدگی شد. 

حجت‌الاسلام سیداحمد مرتضوی‌مقدم اظهار داشت: همچنین دستگاه قضا با توجه به شرایط اقتصادی کشور، فشارها و تحریم‌های دشمنان، نگاه ویژه به بخش تولید به ویژه راه‌اندازی واحدهای راکد، تعطیل و نیمه تعطیل دارد.

**

با صدور حکمی از سوی وزیر کشور "احسان مکتبی" به عنوان معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گلستان منصوب شد.

مکتبی پیش از این در مقطعی مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری گلستان بود.

**

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساحلی بندرگز در غرب گلستان از دستگیری یکی از اعضای شورای اسلامی این شهر به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی خبر داد.

محمد طالبی‌چاری اظهار داشت: این دستگیری که توسط اطلاعات سپاه انجام شد در ادامه تحقیقات پرونده فساد مالی شهرداری بندرگز است.

شهریور امسال در پروند فساد شهرداری بندرگز، شهردار و ۱۳ کارمند این نهاد احضار یا دستگیر شدند.

پرونده شهردار بندرگز و کارکنان این نهاد به اتهام اختلاس و تبانی در معاملات دولتی در دادسرای گرگان رسیدگی می شود.

**

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: ذخیره فرآورده‌های خونی این استان با کاهش استقبال مردم ناشی از سردشدن هوا و شیوع بیماری کرونا از هفت روز به چهار روز کاهش یافت.

دکترسیدصادق بنی‌عقیل اظهار داشت: با کاهش آمار مراجعه کنندگان برای اهدای خون، ذخیره فرآورده‌های خونی گلستان از هفت روز به چهار روز کاهش یافته و گروه های خونی B ، A و O مثبت بیش از بقیه گروه ها به خون احتیاج دارند.

**

استاندار گلستان ضمن تقدیر از تلاش عوامل دخیل در خاموش کردن آتش سوزی در جنگل توسکستان گفت: منابع طبیعی باید درختان خشکیده که عامل گسترش آتش‌سوزی‌ها در جنگل هستند را از محیط جنگل‌ها خارج کند.

**

انجمن صنفی هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با انتشار نامه سرگشاده به واگذاری ساختمان این مرکز آموزشی اعتراض کرد.

در این نامه خطاب به وزیر علوم آمده است: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با ۶۴ سال عمر یکی از قدیمی‌ترین و تخصصی‌ترین مراکز آموزش عالی کشاورزی ایران و حتی خاورمیانه است با این وجود از کمبود فضای فیزیکی رنج می‌برد و در چنین وضعیتی قرار است ساختمان‌ اصلی قدیمی آن واگذار شود.

**

رییس کل دادگستری گلستان از آغاز رسیدگی به پرونده فرار مالیاتی هزار میلیارد ریالی سه متهم در این استان خبر داد و گفت: متهمان با استفاده از صد کارت‌ بازرگانی اجاره‌ای در مدت یکسال نقشه فرار مالیاتی خود را طراحی کردند.

**

زهرا عباسی، مژگان زارع، طاهره تیرگر، زهرا معصوم آبادی و صدیقه جعفری از گلستان به اردوی تیم ملی کبدی ساحلی زنان فراخوانده شدند.

**

فعالیت ۱۰ قفس شناور پرورش ماهی در آب‌های فراساحلی گمیشان با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد ریالی بخش خصوصی و ایجاد ۱۰ فرصت شغلی مستقیم در پهنه آبی دریای خزر آغاز شد.

**

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان با اشاره به آغاز طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوب‌شده گفت که در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار دستگاه از این وسیله نقلیه در پارکینگ‌های استان توقیف است.

سرهنگ عباس مهاجربسطامی با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی تصادفات درون شهری از ابتدای امسال تاکنون گفت: شیوع کرونا و ممنوعیت تردد و مسافرت‌ها از عوامل اصلی کاهش تصادف در استان بود.

**

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت : با هدف ایجاد درآمد پایدار و کمک به توسعه زیر ساخت گردشگری، ۶ میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی اقامتگاه روستایی و بازارچه های محلی به پنج روستای این استان اختصاص یافت.

**

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه بیش از پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا اختصاص یافته گفت: تاکنون ۱۲ هزار واحد کارگاهی برای دریافت بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک معرفی شدند.

**

رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس از تجهیز این شهرستان مرزی به رادار هواشناسی با قابلیت پیش‌بینی‌ کوتاه مدت و دقیق سامانه‌های جوی و پایش ابرهای بارشی خبر داد و گفت: تجهیزات این سیستم با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان هواشناسی خریداری شده و اکنون در تهران نگهداری می‌شود.

**

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که با توجه به فرارسیدن فصل سرما و آغاز ورود پرندگان مهاجر به این استان، زیستگاه‌های گلستان برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان با ۱۴ گروه کنترل می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار