مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی، تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی بین این اداره‌کل و دانشگاه گلستان خبر داد.

استفاده از توان علمی دانشگاه برای رشد گردشگری گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، احمد تجری اظهارکرد: بهره‌مندی بهتر از ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی استان گلستان با استفاده از توان علمی دانشگاه میسر است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی، تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان و دانشگاه گلستان خبرداد و افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه ساماندهی همکاری‌های مشترک تحقیقاتی، علمی، پژوهشی، آموزشی و اجرایی و با رویکرد اقتصاد مقاومتی، بهره‌مندی بهتر از ظرفیت‌ها و امکانات و منابع انسانی و تخصص‌های علمی و تحقیقاتی متقابل، بهره‌مندی بهتر از ظرفیت‌ها مواهب طبیعی، تاریخی-فرهنگی و صنایع دستی و توسعه همه جانبه در رسیدن به اهداف توسعه پایدار و نیل به اهداف برنامه‌های کشور و استان است.

تجری با بیان اینکه گردشگری یکی از محورهای مهم توسعه استان گلستان است، گفت: سیر صعودی مطالبات از گردشگری با سیر سقوط اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری در استان همخوانی ندارد که باید روی این موضوع کار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: گردشگری نیاز به هم افزایی بین دستگاهی دارد و تعامل دستگاه های اجرایی مختلف باعث توسعه آن می‌شود.

وی ادامه داد: باید در این شرایط خاص شیوع کرونا در تولید محتوای مناسب، تورهای مجازی، بازدیدهای مجازی از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان برنامه ریزی و اقدامات مناسب صورت گیرد.

در ادامه هم فرهاد یغمایی، رئیس دانشگاه گلستان گفت: دانشگاه گلستان آمادگی هرگونه همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در جهت توسعه و معرفی ظرفیت‌های گردشگری را دارد.

وی از تحصیل چهار هزار و ۷۰۰ دانشجو و فعالیت ۱۵۰ استاد در دانشگاه گلستان خبرداد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در جاذبه‌های طبیعی، گلستان پتانسیل ایجاد موزه طبیعت را دارد.

حمایت از فناوری‌ها و تجاری سازی، همکاری مشترک برای شناسایی ومعرفی مشاهیر و مفاخر در ادوار مختلف تاریخی در استان، همکاری و وبهره‌‎مندی از امکانات آموزشی و اجرای پروژه‌های آموزشی، علمی، تحقیقاتی مشترک، همکاری دراستفاده از مراکز اسناد و کتابخانه برای محققین طرفین و تألیف و انتشار کتب و مقالات و نشریات علمی و پژوهشی، هدایت و حمایت از پایان نامه‌های تحصیلی دانشجویی.، همکاری با دانشگاه در عرصه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در ایجاد زمینه‌های مناسب همکاری و استفاده متقابل از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی موجود در راستای وظایف طرفین، شکوفایی و ایجاد خلاقیت کارآفرینی و نوآوری‌های علمی، فنی و پژوهشی و فرصت‌های مطالعاتی درحوزه علوم سه گانه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و همچنین برگزاری بازدیدهای علمی، سمینارها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مشترک از اهم مفاد این تفاهم نامه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار