مدیرکل ارشاد گلستان خبر داد

​کشمیری از آغاز طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با روز کتاب و کتابخوانی با شعار «دانایی مانایی» همزمان با سراسر کشور در گلستان خبر داد.

اجرای طرح پاییزه کتاب ۹۹ در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «عادله کشمیری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب منشا و حامل دانایی و معرفت است و دانش و تجربه بشر از طریق کتاب نسل به نسل به دست ما رسیده است و به آیندگان خواهد رسید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: موجب خرسندی است که صاحب دینی هستیم که معجزه بزرگ آن کتاب است که رمز سعادت دنیا و آخرت در آن نهفته شده است.

 

وی از اجرای طرح پاییزه کتاب ۹۹ از ۲۴ آبان در گلستان خبر داد و بیان کرد: با توجه به لغو نمایشگاه کتاب در شرایط کرونایی امسال طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با روز کتاب و کتابخوانی با شعار «دانایی مانایی» همزمان با سراسر کشور در گلستان اجرا می شود.


کشمیری، سقف مجاز خرید برای هر خریدار را دو میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در طرح پاییزه کتاب ۹۹، ۱۰ کتابفروشی در گرگان، سه کتابفروشی در گنبدکاووس و یک کتابفروشی در کردکوی مشارکت دارند و علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌ های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌ های دانشگاهی را با 20 درصد یارانه خرید از کتابفروشی‌ های عضو طرح خریداری کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: ۹ هزار و ۸۰۰ جلد کتاب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به کتابخانه های سطح استان اهدا شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه دوم سال ۹۸، ۲۳ هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی سطح استان گلستان اهدا شده است، همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نسبت به اهدای کتاب به مدارس، مراکز فرهنگی و مساجد اهتمام داشته است.

 

کشمیری بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن دسته از کانون های مساجد که دارای کتابخانه باشند براساس تقاضا کتاب ارائه می کند.

 

گفتنی است؛ بیست‌ و‌ هشتمین دوره از هفته کتاب  از 24 الی 30  آبان ماه با شعار «دانایی، مانایی» در سراسر کشور برگزار می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار