معاون پژوهش مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان گفت: کاهش شمارگان کتاب و تعداد کتابخانه ها، پدید آمدن شکاف بین کتاب و مخاطبین به شدت رشد فرهنگی جامعه را تهدید می‌کند.

کاهش شمارگان کتاب به شدت رشد فرهنگی جامعه را تهدید می‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از کوثر از گلستان، خانم طاهره سادات ضیاءحسینی در نشستی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، از مهمترین شاخصه های توسعه فرهنگی هر جامعه را، رشد میزان کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در بین اقشار مختلف آن دانست که موجب ارتقاء سطح آگاهی و دانش جامعه می شود.

وی افزود: افتخار ما این است که دین مبین اسلام به کتاب و کتابخوانی به اندازه‌ای اهمیت داده که معجزه ماندگار پیامبر اسلام(ص) از جنس کتاب است، و اولین آیاتی که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد، امر به خواندن و فراگیری علم از سوی خالق بود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان، با اشاره به این مطلب که دنیای امروز با بحران فرهنگی مواجه است، ادامه داد: کاهش شمارگان کتاب و تعداد کتابخانه ها، پدید آمدن شکاف بین کتاب و مخاطبین به شدت رشد فرهنگی جامعه را تهدید می‌کند.

ضیاءحسینی گفت: روی آوردن به کتاب و گرایش به مطالعه می‌تواند نقش مهمی در مقابله با این مشکل ایفا کند و هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای توجه دادن اقشار مختلف به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه است.

وی با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به اهل دانش و همه دست اندرکاران توسعه فرهنگ مطالعه، بر ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تاکید و توصیه کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار