پاسور باسابقه والیبال استان و عضو تیم فولاد سیرجان گفت: ورزش والیبال با حضور تماشاگر جذاب می شود و ظرفیت لیگ برتر از 12تیم بیشتر نیست.

ظرفیت لیگ برتر والیبال حداکثر ۱۲ تیم است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا؛ علیرضا بهبودی بازیکن با سابقه والییال استان قزوین که در لیگ برتر امسال در تیم فولادسیرجان بازی می کند، اظهار کرد: رشته جذاب والیبال درسطح دنیا همواره با داشتن تماشاگر زیباست و بدون شک در شرایط کنونی اینکه در لیگ امسال به علت کرونا مسابقات بدون تماشاگر برگزار می شود ، از جذابیت ها کاسته شده است.

 پاسور باتجربه والیبال استان که سالهاست در تیم های لیگ برتری بازی می کند و امسال هم در تیم فولاد سیرجان حضور دارد ، در خصوص ارزیابی خود از لیگ برتر والیبال باشگاهی کشور گفت: سازمان لیگ  مسابقات را تا هفته هفتم خوب برگزار کرد تا این که با موج سوم کرونا لیگ تعطیل شد و با هم اندیشی باشگاه ها و تاکید در برگزاری لیگ چون در سال المپیک هم بودیم، لیگ به صورت متمرکز دوباره شروع شده است.

وی بیان کرد: برگزاری لیگ به صورت متمرکز در تهران و در شرایطی که لیگ های هندبال و بسکتبال نیز درتهران برگزار می شود نیازمند مراقبت های بیشتری است. 

بازیکن تیم فولاد سیرجان درمورد سطح کیفی لیگ هم اظهارداشت: تیم های خوبی در لیگ امسال حضور دارند و حدود شش یا ۷ تیم با داشتن بازیکنان خوب مدعی پلی اف و حتی قهرمانی هستند و در حال حاضر شرایط مانند سالهای گذشته نیست که فقط دو یا سه تیم همواره مدعی بودند.

بهبودی در خصوص خلاء قانونی در خصوص تعداد تیم ها درلیگ برتر تصریح کرد: اگر قرار است قانون اجرا شود همه چیز  باید قانونی باشد واگر نگاه کدخدا منشانه داریم که داستان فرق می کند و این روش هم به لیگ و هم به تیم ملی ضربه خواهد زد.

وی بیان کرد: به نظرم ظرفیت کیفی و فنی لیگ برتر تعداد 10 الی 12 تیم است و با تمام احترام به تیم ها ظرفیت لیگ ما هرگز 15 تا 16 تیم نیست، زیرا مشکلات مالی، فنی و نتیجه گیری گریبانگیر تیم ها می شود و چون کیفیت برخی تیم ها درحد لیگ برتر نیست فکر می کنم در آینده برخی تیم ها با مشکل مواجه خواهند شد.

کاپیتان تیم والیبال فولاد سیرجان معتقد است نبود تماشاگر برای ورزش حرفه ای جذابیتی ندارد و می گوید: طبیعی است که ورزش بویژه رشته والیبال همواره با تماشاگر معنا دارد و به عنوان یک ورزشکار که سالهاست در والیبال فعالیت می کنم تاکنون مسابقات والیبال بدون تماشاگر را شاهد نبودم و اگر موارد محدودی بوده به خاطر مسائل انظباطی این وضع تعیین شده لذا باید همه کمک کنیم تا بزودی با رفع بیماری کرونا شاهد برگزاری مسابقات با حضور تماشگران باشیم.

بهبودی یادآور شد: باید بپذیریم تا زمانی که همه مردم رعایت نکات بهداشت را جدی نگیرند در این شرایط ورزش حرفه ای نیز تماشاگر نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: تیم فولاد یکی از تیم هایی است که زود تشکیل شده و با حمایت باشگاه به دنبال اثبات شایستگی خود است.

بهبودی در خصوص لیگ برتر امسال هم گفت: جدال تیم های مدعی در بالای جدول و نزدیک بودن امتیاز تیمها، برد و باخت ها نشان می دهد که امسال حدود ۵ تیم مدعی قهرمانی هستند و در این میان افزایش بدون کارشناسی تیم های لیگ از نکات منفی این دوره محسوب می شود.

وی گفت: وقتی برخی تیمها 2 ماه تمرین داشتند و در آستانه لیگ 2 تیم در زمان شروع لیگ وارد مسابقات می شوند زیبنده لیگ برتر نیست و باید برای آینده کارشناسی شود.

بهبودی اظهار داشت: نکته منفی لیگ  اجرا نشدن قانون بود و  اگر قانون درلیگ برتر اجرا می شد تیم شهرداری نمی توانست در لیگ بماند.

وی افزود: اینکه چه تعداد تیم سقوط در لیگ امسال سقوط می کند مشخص نیست، چون قانون اجرا نشده و درشان لیگ برتر نیست که با گذشت 10هفته برخی تیم ها هنوز  هیچ امتیاز و پیروزی در کارنامه ندارند و اگر برای آینده قانون اجرا نشود، نمی توان بحث کارشناسی را مطرح کرد.

بازیکن اسبق تیم های آبگینه و پردیس متحد قزوین در مورد تیم شهرداری قزوین تصریح کرد: خوشحالم که قزوین وارد لیگ شده و.امیدوارم  مانند سال 86 این روند قطع نشود و بتواند مانند گذشته در رشته والیبال حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی بیان کرد: والیبال باشگاهی درحد لیگ برتر نیازمند قانون است و اعتقاد دارم تیم شهرداری قزوین هم می تواند در لیگ امسال باقی بماند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار