معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: خواسته مردم از شهرداری رفع سد معبر است و ما در ایجاد بازارچه محدودیتی نداریم به شرطی که دستفروشان همکاری لازم را داشته باشند.

ماجرای درگیری ماموران سد معبر شهرداری گرگان با دستفروشان چه بود؟
به گزارش گلستان ۲۴؛ صفری معاون خدمات شهری شهرداری گرگان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،گفت: کلیپ‌هایی در فضای مجازی مبنی بر درگیری مامور سد معبر شهرداری با دستفروشان منتشر می‌شود که احساسات مردم را جریحه دار می‌کند، اما این موضوع تنها یک بخش قضیه است.

او گفت: به رغم تذکرماموران، برای رفع سد معبر که منظره شهر را ناخوشایند جلوه می‌دهد دستفروشان هیچ اعتنایی به آن ندارند.

او ادامه داد: در معابر اصلی شهر وانت بار‌هایی مشاهده می‌شود که صاحبان شان بدون در نظر گرفتن نظم و انضباط شهری و اخلال در عبور و مرور خودرو ها، اقدام به فروش میوه می‌کنند.

صفری با بیان اینکه برای دستفروشان مکان‌هایی در نظر گرفته شده است افزود: در ورودی‌های شهر، مانند، بلوار هیرکان مقابل دانشگاه علوم پزشکی که پیاده رو عریضی دارد فضا تعریف شده و برخی از وانت بار‌ها در آنجا مستقر هستند.

او گفت: در بلوار آق قلا، در انتهای محدوده قانونی شهر این امکان فراهم شده است و همچنین در مرکز شهر بین آفتاب ۱۱ و ۱۳ پارکینگی را به عنوان بازارچه در نظر گرفتیم و امکاناتی مانند آسفالت، خط کشی، استقرار نگهبان، نصب بنر برای راهنمایی بازارچه، برای آن تعریف شد.

این مقام مسئول گفت: در خیابان ولیعصر نیز رو به روی پاساژ مروارید، پارکینگ این خیابان به عنوان بازارچه در نظر گرفته شد که استقبال نشد و جمع آوری شد.

او گفت: به دست فروشان و صاحبان وانت بار‌ها تذکر داده می‌شود، اما آن‌ها بی توجه، به کار خود ادامه می‌دهند و اگر ما متوسل به زور شویم درگیری به وجود می‌آید.

او گفت: ما در ایجاد بازارچه محدودیتی نداریم به شرطی که دستفروشان همکاری لازم را داشته باشند.

صفری افزود: بخش عمده‌ای از تماس شهروندان با تلفن ۱۳۷ شهری، موضوع سد معبر است و همچنین پلیس راهور از این موضوع نارضایتی دارد به دلیل اینکه عبور و مرور مختل شده و ترافیک‌های سنگین را در پی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار