برخی از دستفروشان که در گذشته و در این 9 ماهه گذشته نیز به فعالیت خود ادامه می دادند اقدام به بساط کردن شبانه در خیابان مطهری شمالی گرگان می کنند.

همه جا کرونا دارد جز اینجا!/ شب بازار گرگان قافله جامانده از کاروان نظارت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، نزدیک به یک هفته از نظارت های نسبتا سخت گیرانه ستاد کرونا و مرکز بهداشت گرگان نسبت به مراکز و فروشگاه های سطح شهر برای بستن مغازه و رعایت های کامل پروتکل های بهداشتی می گذرد.

هر چند به صورت کامل با برخی از صنوف برخورد نمی شود اما به صورت جسته و گریخته مشاهده برخورد جدی مانند پلمپ برخی از مغازه داران سطح شهر می شویم که این موضوع مورد نقد و حمایت برخی از شهروندان قرار می گیرد.

متاسفانه برخی از مغازه داران سطح شهر برای این نظارت ها روند یکسانی را در نظر گرفته اند و با ترفندهای مختلف و در سایه عدم نظارت اصناف حتی در ساعت های غیرقانونی اقدام به پذیرفتن مشتری می کنند که این موضوع نیز هر چه سریع تر باید مورد توجه مسوولین نظارتی شهرستان قرار گیرد.

موضوع تنها به این بحث ختم نمی شود چرا که در این شرایط برخی مغازه داران با وجود داشتن شرایط نامساعد اقتصادی به قانون و ناظران احترام می گذارند و اقدام به بستن مغازه های خود می کنند اما برخی از دستفروشان که در گذشته و در این 9 ماهه گذشته نیز به فعالیت خود ادامه می دادند اقدام به بساط کردن شبانه در خیابان مطهری شمالی گرگان می کنند.

شب بازارها که اگر احتمال بیماری زایی آنها از پاساژها بیشتر نباشد قطعا کمتر نیست چرا که بیشتر آن حداقل های بهداشتی را نیز رعایت نمی کنند و در ساعت هایی از شب نیز باعث تجمع می شوند که می تواند در این شرایط حساس خطر آفرین باشد.

اینکه در این ساعت از شب و در یکی از نقاط پرتردد گرگان این شب بازارها با این وسعت برگزار می شود و در طول زمان های گذشته نیز اقداماتی برای برخورد با آن ها صورت نگرفته این سوال مطرح می شود که نظارت و برخورد فقط در ساعت هایی خاص آن هم تنها با مغازه داران است یا اینکه در طول این مدت هیچ یک از مسوولان اصلا اطلاعی از این شب بازارها که مورد استقبال مردم نیز قرار می گیرد ندارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار