مدیرعامل بانک مهر ایران خبر داد: این بانک نزدیک به ۵۰۰هزار فقره تسهیلات به ارزش حدوداً ۵۰هزار میلیارد ریال در حوزه محرومیت‌زدایی و حمایت از دهک‌های پایین درآمدی پرداخت کرده است.

حمایت ۵۰هزار میلیارد ریالی بانک مهر ایران از اقشار کمتر برخوردار

 

 به گزارش گلستان ۲۴ به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان گلستان، ۵ آذرماه روز بسیج مستضعفان نام‌گذاری شده و به همین مناسبت عملکرد این بانک در حوزه محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار را در گفت‌وگو با دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک مهر ایران مرور می‌کنیم.

اکبری می‌گوید: از آنجایی که بانک مهر ایران یک بانک تخصصی قرض‌الحسنه است و در حوزه بانکداری خرد فعالیت می‌کند، تنها امکان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اشخاص حقیقی و با سقف مشخص را داراست. با این حال، بانک مهر ایران با تعریف طرح‌های تسهیلاتی متنوع و همچنین امضای تفاهم‌نامه با نهادهای حمایتی مختلف، اقدامات مؤثری در حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی با اولویت دهک‌های پایین درآمدی انجام داده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این بانک اظهار می‌کند: در چارچوب یکی از این تفاهم‌نامه‌ها، بانک مهر ایران نزدیک به ۳۶۰هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۲۹هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد پرداخته کرده است. عمده این تسهیلات در حوزه خوداشتغالی پرداخت شده است. در واقع بانک مهر ایران سعی کرده به جای اینکه به افراد در حوزه وام‌ معیشتی پرداخت کند، با پرداخت وام در حوزه اشتغال، این افراد را به سمت ایجاد درآمد پایدار برای خود و خانواده‌هایشان سوق دهد. به این صورت فرد علاوه بر اینکه برای بازپرداخت اقساط خود به مشکل برنمی‌خورد، نیازش به دریافت کمک از سوی نهادهای حمایتی نیز کاهش می‌یابد.

اکبری این‌طور ادامه می‌دهد: البته این تنها اقدام بانک مهر ایران برای کمک به مددجویان نهادهای حمایتی نبوده است. این بانک در همکاری با سازمان بهزیستی نیز۹۵۰۰ فقره تسهیلات به ارزش۱۷۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی با اشاره به سایر اقدامات این بانک در حوزه اشتغال‌زایی، می‌گوید: افزون بر این، بانک مهر ایران همکاری‌های گسترده‌ای با بنیاد برکت داشته و در چارچوب تفاهم‌نامه با این بنیاد، تسهیلات قابل توجهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی پرداخت کرده است. تا کنون بیش از ۹۶هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۱۶هزار میلیارد ریال در همکاری با بنیاد برکت پرداخت شده است. گفتنی است بانک مهر ایران با آستان قدس رضوی نیز همکاری داشته و ۱۷۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۵۷۰ میلیارد ریال در چارچوب تفاهم‌نامه با این آستان پرداخت کرده که همه این تسهیلات نیز مربوط به حوزه اشتغال‌زایی بوده است.

مدیرعامل بانک مهر ایران اظهار می‌کند: این‌ها تمام اقدامات نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور برای محرومیت‌زدایی و حمایت از اقشار کمتر برخوردار نیست. از آنجایی که مسکن روستایی یکی از پاشنه آشیل‌های آسیب‌پذیری روستاها در حوادث طبیعی بوده است، بانک مهر ایران تسهیلاتی را نیز برای بهسازی و نوسازی خانه‌های روستایی پرداخت کرده است. بر این اساس، بانک مهر ایران با همکاری بنیاد مسکن انقلاب ۸۲۰۰ فقره به مبلغ ۷۲۰ میلیارد ریال در این حوزه پرداخت کرده است. گفتنی است این همکاری ادامه دارد و هر روز به تعداد دریافت‌کنندگان این تسهیلات افزوده می‌شود.

وی می‌افزاید: زنان سرپرست خانوار نیز یکی از اقشاری بوده‌اند که بانک مهر ایران به آن‌ها توجه ویژه داشته است. این بانک در همکاری با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، ۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۳هزار زن سرپرست خانوار پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک مهر ایران اظهار می‌کند: در مجموع این بانک، نزدیک به ۵۰۰هزار  فقره تسهیلات به ارزش حدوداً ۵۰هزار میلیارد ریال در حوزه محرومیت‌زدایی و حمایت از دهک‌های پایین درآمدی پرداخت کرده است. عمده این تسهیلات در ۴ سال گذشته و در حوزه اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد پایدار برای تسهیلات‌گیرندگان پرداخت شده است. امید که این اقدامات بانک مهر ایران توانسته باشد دغدغه‌های بخشی از مردم کشور را در حوزه اقتصادی کاهش دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار