تحریک تقاضا با فروش‌های اقساطی و ویژه خودروسازان باعث شده تا قیمت خودروهای دست دوم در بازار با کاهش مواجه شود و آنگونه که فعالان بازار می‌گویند، قیمت نسبت به هفته گذشته باکاهش ۵ تا ۱۵درصدی همراه بود.

قیمت‌شکنی خودروسازان در بازار/ جزئیات قیمت انواع خودرو

به گزارش گلستان24، رقابت خودروسازان داخلی و حتی آن دسته از خودروسازانی که مونتاژ خودروهای سایر کشورهای دنیا را در ایران انجام می‌دهند، اندکی بازار را به تحرک وا داشته است اما این تحرک برخلاف انتظار و خواست خودروسازان، یک تحرک مثبت و به نفع فروشندگان در بازار نبود بلکه به دلیل افزایش عرضه و به خصوص طرح‌های متنوعی که خودروسازان داخلی برای فروش اعلام کرده اند، قیمت با کاهش هم مواجه شده است.

در این میان، تیراژ تولید خودروسازان به شدت بالا رفته و از سوی دیگر، کسادی بازار به بخش خودرو هم نفوذ کرده است، به نحوی که مدت‌ها است که بازار خودرو در رکود به سر می‌برد، حتی تقاضاهای سنواتی مردم برای خرید خودرو در سال‌های گذشته که معمولا شب عید خوبی را برای خودروسازان و فروشندگان رقم می‌زد، از یک سو و آغاز سفرهای تابستانی از سوی دیگر هم نتوانست بازار خوبی را برای خودروسازان و فروشندگان رقم زند.

به همین دلیل، اکنون خودروسازان رو به فروش اقساطی خودروهای تولیدی خود آورده‌اند و البته همین امر سبب شده تا مردم که نقدینگی اندکی در دست دارند، به سمت خرید خودروهای اقساطی رو بیاورند. به همین دلیل، بازار خرید و فروش‌ها با کاهش قیمت مواجه شده است، چراکه عملا کمتر تقاضایی برای خرید به بازار وارد می شود و همین امر، قیمت را کاهش می‌دهد؛ یعنی پول لازم‌ها وارد بازار می شوند.

جزئیات قیمت انواع خودرو در بازار

هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۷۵۰هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۳۰میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۷ میلیون تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۳میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۶ میلیون و ۷۰۰هزار تومان، رانا ۳۲میلیون تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۰میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۳۰میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، همچنین قیمت هر دستگاه رنو کپچر نیز ۱۲۵ میلیون تومان در بازار است.

بررسی های میدانی مهر نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۲۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۶ میلیون تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۳ میلیون و ۷۵۰ تومان و کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۸ میلیون تومان است.  /مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار