رئیس جهاد کشاورزی گلستان خبرداد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به خسارت خشکسالی به کشاورزی گفت: تاکنون ۲۶۰ هزار تن گندم از ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی گلستان برداشت که ۱۳۱ هزار تن آن تحویل غله شده است.

خسارت خشکسالی به کشاورزی گلستان/۲۶۰ هزار تن گندم برداشت شد

به گزارش گلستان 24 مختار مهاجر شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: ۶۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در گلستان وجود دارد و استان از نظر جایگاه عرصه‌ای، مقام یازدهم و از نظر جایگاه تولید مقام ششم را در کشور دارا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: در تولید گندم رتبه دوم و در دانه‌های روغنی رتبه یک کشور را دارا هستیم و در ۱۵ محصول کشاورزی، مقام اول تا پنجم را داریم.

مهاجر بیان کرد: نظر کیفیت در همه محصولات تولیدی، استان مقام اول را در کشور دارا بوده که پتانسیل بالا و ارشمندی است.

طبق گفته وی گلوتن گندم گلستان بین ۳۲ الی ۴۴ درصد بوده و حدود ۱۲ درصد گندم کشور را تولید می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اضافه کرد: با توجه به شرایط خشکسالی در پاییز و سرمای شدید در زمستان به محصولات کشاورزی آسیب وارد شده است.

مهاجر با اشاره به برداشت محصولات کشاورزی گفت: تاکنون ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی گندم، ۴۰ هزار هکتار از اراضی جو و ۵۲ هزار هکتار از اراضی کلزا برداشت شده است.

وی افزد: ۲۶۰ هزار تن گندم برداشت شده که ۱۳۱ هزار تن آن تحویل غله شده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان سالانه ۸۰ هزار تن از تولید گندم به عنوان بذر توسط کشاورزان ذخیره می‌شود.

مهاجر از کشاورزان خواست به دلیل شرایط نگهداری گندم و انبارداری، محصول خود را در زمان مقرر تحویل دهند.

وی بیان کرد: ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی گلستان به زیر کشت جو رفت که ۴۰ هزار هکتار آن بر اثر خشکسالی آسیب دیده و به دلیل خود مصرفی خرید تضمینی نداریم و البته هم اکنون قیمت خرید آن، بیشتر از خرید تضمینی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به کاهش ۳۶ درصدی بارندگی در استان که باعث کاهش آبدهی رودخانه‌ها و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی شده است، به کشاورزان توصیه کرد برای پایدار بودن کشاورزی در استان کشت محصولات پر آب طلب مانند شالی را کاهش دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار