مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: گلستان در این مدت به لحاظ کاهش بارش‌ها رتبه ۷ کشوری را داراست و این کاهش بارش‌ها و همچنین کاهش رواناب‌ها در حوضه گرگانرود و قره سو بیشتر بوده است.

گلستان ؛ هفتمین استان کم باران کشور در سال جاری

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سید محسن حسینی در دومین جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی گلستان با بیان اینکه کمیته‌ای با عنوان کمیته سازگاری با کم آبی به همراه شورای حفاظت منابع آب در استان‌ها تشکیل شده که زیر نظر شورای عالی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: مصوب شد شهرداری‌ها طبق ضوابطی که می‌گذرانند بحث استفاده از آب سطحی و آب باران را جزء مقررات بگذارند که اگر بارشی اتفاق افتاد بتوان با استفاده از منابع یا چاه‌های جاذب نسبت به استفاده از این آب‌ها برای مصارف داخل منازل اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اعلام سازمان نقشه برداری مبنی بر نشست زمین در گلستان مقرر شد دانشگاه علوم کشاورزی استان دلایل این فرونشت و ارتباط آن با آب‌های زیرزمینی تحقیق و مطالعه کند.

طی ۹ ماه سال آبی جاری یعنی از مهر سال گذشته تا پایان خرداد امسال حدود ۳۰۴ میلی متر باران در استان بارید که نسبت به درازمدت ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: گلستان در این مدت به لحاظ کاهش بارش‌ها رتبه ۷ کشوری را داراست و این کاهش بارش‌ها و همچنین کاهش رواناب‌ها در حوضه گرگانرود و قره سو بیشتر بوده است.

حسینی گفت: در بخش آب زیر زمینی در سفره کم عمق نسبت به متوسط دراز مدت ۱۷۸ متر مکعب و در سفره عمیق نیز نسبت به متوسط ۱۷ ساله ۶۳ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد که در مجموع ۲۴۱ میلیون متر مکعب و معادل حجم کل آب سد‌های استان است.

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار